Mina ap. baenschihonor har blivit änkor. Vad göra nu?

#1 - 6 maj 2012 17:50
Min fina fina baenschihane är försvunnen.
Förstår verkligen inte hur det kan ha gått till.
Hittar honom ingenstans i akvariet, han kan omöjligt ha hoppat ut eftersom det är kåpa på burken, så vad kan ha hänt?
Har letat bland rötter växter löv och grottor...
Antar att det bara är att acceptera att han är borta.
Så nu är de två inkahonorna utan man.
Vet inte vad jag ska göra åt detta, skaffa ny karl till dem eller hitta nya hem till dem?
Vad ska jag göra?
#2 - 6 maj 2012 17:57
Köp en ny hane!
#3 - 6 maj 2012 18:06
Ja det är väl bara att köpa en ny hane. Inget konstigt

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#4 - 6 maj 2012 18:29
Antar att jag får göra det då.
Två veckors väntetid bara.
kanske man ska byta sort och testa något nytt?
Men det är ju under förutsättning att jag kan placera om de två honorna.
Känns som det kan bli lite knivigt dock.
#5 - 6 maj 2012 20:15
Min karl hittade honom nu.
Hur den stackarn lyckats ta sig ur karet med kåpa och in genom luckorna i TV-skåpet bland alla dvd:er är ett mysterium.
Mår riktigt illa när jag tänker på vilken hemsk död han fick.

Den större av honorna är väldigt irriterad och jagar alla andra fiskar som kommer nära henne.
Får ta och beställa en ny hane i morgon. Hoppas hon kan lugna ner sig när hon får nytt manligt sällskap.
#6 - 6 maj 2012 20:22
Fabel skrev:

Hur den stackarn lyckats ta sig ur karet med kåpa och in genom luckorna i TV-skåpet bland alla dvd:er är ett mysterium.

Den större av honorna är väldigt irriterad och jagar alla andra fiskar som kommer nära henne.

Får ta och beställa en ny hane i morgon. Hoppas hon kan lugna ner sig när hon får nytt manligt sällskap.

Har du katt???
#7 - 7 maj 2012 07:07
Oui.
Ingen av dem har dock något som helst intresse för akvariet.
#8 - 12 maj 2012 09:40
Fabel skrev:

Vad som har hänt är troligen det följande:
Hanen och den dominerande honan har lekt i någon av grottorna. Efter leken kan ibland apisto honor bli otroligt aggressiva mot hanen de lekt med. Och de kan stressa ihjäl hanen på några timmar. Din hane har helt enkelt försökt komma undan honan, och hoppat ur akvariet.
Din honas beteende just nu beror förmodligen på att hon faktiskt har rom någonstans. Tyvärr kan du ju oavsiktligt ha förstört lekplatsen när du letade runt i akvariet.
Låt honans lek hormoner lugna ner sig innan du skaffar en ny hane. Annars kommer samma sak att hända igen.
#9 - 26 maj 2012 21:38
Oj kan det ha vart så?
Ja vem vet. det är iaf den vettigaste förklaringen jag hört på mysteriet.
Fattar bara inte hur han tagit sig ut eftersom jag har heltäckande kåpa på.
Tack för infon pelle, visste inget av det där.

Det dröjer mins en vecka till innan jag har en ny hane att koppa in.
Hoppas hon lugnat sig tills dess.
#10 - 30 maj 2012 15:50
Nu har de två damerna fått sin nya man.
Stora honan var tydligen väldigt sugen, hon både gjorde sig till och blev knallgul innan hanen ens hunnit lämna påsen han kom i.
Kul!

Annons