Tackar och niger för äggkläckningstipsen! Helt underbart när folk delar med sig!
Jo jag har haft ett "par" fjärilsciklider i min burk sedan jag startade det för snart ett år sedan, men inget har hänt mellan dem mer än att dom bara slagits hela tiden, jag tycker dom är så balla och urvackra att titta på så jag hade bestämt mig för att köpa minst 2 till, för jag var ju inte 100% på att mitt par verkligen var ett par, fick tips att zoo affären i Infra City hade några bolivianska, åkte dit och köpte dom 4 som var där (hade inte hjärta att lämna kvar någon), han i butiken trodde det var 2 av varje kön, ja och veckan efter hade dom parat ut sig, varav min gamla hane med en av de nya honorna så lade dom ägg som nu kläckts, jag har ju då tagit upp dem och lagt dom i eget litet kar och det verkar fungera. Idag upptäckte jag att båda paren har lagt nya ägg igen!! Men den här gången får det gå som det går, jag har inte hjärta att sno dem igen och som någon sa så kanske dom till slut dukar under av utmattning av att lägga nya ägg hela tiden. Jag rekommenderar att åka till en större akvarieaffär där personalen är riktigt kunnig på att urskilja könen på dem för det går om man vet vad man skall titta efter.Lättast är ju om man har plats i sitt kar att köpa en grupp så dom får para ut sig själva. Själv har jag nog bara haft tur eftersom jag är nybörjare.
Mina altum scalarer vill däremot inte alls härma sina rumskompisar tyvärr, det hade varit cooolt att vara typ den 3e i världen som lyckas [:-61] /Åhsa