Mina Diskusar har lagt ägg Vad gör jag?

#1 - 8 oktober 2006 16:44
Mina diskusar har lagt ägg på pumpen vad gör jag?
#2 - 8 oktober 2006 17:32
du ska nog inte göra så mycke är det första gången?

jag har just fått yngel efter fjärde försöket dom andra gångerna har dom ätit upp rommen själva det kanske inte dina gör du får vänta och se

Om rommen försvinner kommer dom nog att lägga ny om en vecka (mina la varje tisdag haha)Och då är det ju bra om du har flyttat över paret till ett eget kar och om det är dom själva som äter spärra av rommen så dom inte kommer åt den.
#3 - 8 oktober 2006 20:10
Jag har hör att de är känsliga, man skall inte störa dem för mycket. I vissa fall får man skärma av akvariet helt så att de inte kan se ut.
#4 - 9 oktober 2006 23:25
Det är första gången hanen svalkar äggen med fenor och blåser bort partiklar
som åker förbi äggen honan jagar bort de andra diskusarna sen turas de om att äta själva. Det är oftast hanen som vaktar.
#5 - 10 oktober 2006 04:20
Det är första gången hanen svalkar äggen med fenor och blåser bort partiklar

som åker förbi äggen honan jagar bort de andra diskusarna sen turas de om att äta själva. Det är oftast hanen som vaktar.

Då klarar det sig nog du kommer att se att det börjar sprattla innom ett dygn och 3 dagar efter det börjar dom simma fritt .

det gjorde mina i går haha skit roligt

men det är nog då du får problem för dom simmar överallt och inte bara efter föräldrarna som jag trodde. och då är det ju lätt att stöta på någon hungrig firre

Det bästa vore ju om du kunde dela upp karet med en blå filter matta med diskus på ena sida det skulle nog gå bra
#6 - 10 oktober 2006 06:46
Mina diskusar har lagt ägg på pumpen vad gör jag?

Hoppar upp och ner, klappar händerna och sjunger refrängen till Stairway to heaven?
#7 - 10 oktober 2006 09:07
Grattis! Hoppas att det går bra!
#8 - 20 oktober 2006 23:35
Problemet blir väl snarare att de sugs in i pumpen??? Stäng av den och ersätt med annan på annat ställe!!!!!

Annons