Kort info:
Jag har ett 160-liters akvarium, 25 gradigt vatten, doppvärmare och någon grön vanlig pump som sitter på insidan.
Det var från början 33 tetror (neon, glödbands och svarta neon, 11+11+11), två små guldmalar och två pitbull-pleco, en kamphane, fem kamphonor, tre killihanar och fyra killihonor, samt ett gäng växter jag inte kan namnet på.
Jag byter 30% av vattnet en gång i veckan, och tillsatte Sera Nitrivec Biostarter en gång extra då det fanns kvar efter uppstarten för ca 6 veckor sedan.
Senaste bytet var i fredags eller lördags.
Jag matar fiskarna så det tar slut på runt 40 sekunder, och jag matar runt 3 ggr per dag. Malarna får en algtablett om dagen (som kamphonorna älskar att äta av). Fiskarna får blandat, ibland sånadär röda eller svarta larver, ibland vanlig fiskmat på burk; en sort för kampfiskar och en för alla fiskar, sera är märket.
Jag hade för kanske två veckor sedan massa flytalger i hela karet, så jag skaffade Algenkiller Hobby (Dohse aquaristik?), och efter det försvann det.
Nu till problemet: Fiskarna dör. Jag hitar dem i karet, en och en, uppochner och tuggade på, men innan de dör är de hela och så. Detta började för kanske fem dagar sedan (innan sista vattenbytet).
De som dött är (förutom en kamphane jag köpte som hona som blev ihjälslagen av min älskade Hugo som är min första kamphane) fyra tetror (svårt att se sort och svårare att räkna de som är kvar), en guldmal, en pitbullpleco, och min älskade, vackra hugo (jag är helt förtvivlad över honom, han var en blåröd jättevacker crowntail med enorma fenor och skitroligt sätt :( ) och förmodligen en killihona som jag inte kan hitta någonstans.
Jag kollar ju karet flera ggr per dag, och innan de dött har det lixom sett hela och fina ut såvida de inte gömt sig väldigt väl. När jag hittat dem är fenorna inte främst det som är uppätet, utan huvudet och stjärten (:confused:).
Vad i hela friden ska jag göra? Jag vill ju bara att mina fiskar ska må bra, och jag har läst på en hel del innan jag började med karet just för att kunna göra rätt.