Mina Guld Guramis dör!

#1 - 5 augusti 2007 19:25
Från en början hade jag fyra stycken Guldgurami. 2honor och 2 hanar... vilket jag har förstått så här i efterhand inte var så god kombination då ena hanen nästan jagade livet ur de andra.:mad:
Efter ett tag så blev ena guramihonan blek och dog och ett par dagar senare blev ena hanen blek och dog. Nu är den andra hanen blek och fenorna är trasiga. vad är det som händer?:(
Jag har nyss tagit vattenprover både själv och i djuraffären och allt såg bra ut. Pumpen fungerar bra och alla andra fiskar mår bra (Svädbärare och Praktbotior. De får mat en gång per dag antingen med flingfoder eller röda mygglarver.
#2 - 6 augusti 2007 19:46
Hm, knepigt.
Antingen så är det någon som tuggar på dem och stressar dem så att de dör, fast det tror jag ju inte...
Eller så kanske det är fenröta?
#3 - 7 augusti 2007 17:28
Tredje dog idag

PetitJolie skrev:
Hm, knepigt.

Antingen så är det någon som tuggar på dem och stressar dem så att de dör, fast det tror jag ju inte...

Eller så kanske det är fenröta?

Ja fast om det vore fenröta borde inte de andra fiskarna också bli drabbade? Det är ju bara mina Guramis som dör? Har inte sett några tecken heller på fenorna som beläggning eller dyl. Och det finns ingen som tuggar på dem...
Blir frustrerad, kan ju inte behandla mot någonting man inte vet vad det är. :(

Annons