Jag vet inte varför mina malar bara dör. De verkar inte alls trivas i mitt akvarium. :(
Den första malen var en Pitbull Pleco och han dog efter 11 dagar (annat akvarium då).
Sen köpte jag två ancistrus malar och en dog efter en dag och den andra efter 2 dagar.
Jag fick då nya Ancistrus malar som jag hämtade ut några veckor efter och en dog efter 3 dagar och den andra idag, 5 dagar hann vi ha den. :(
Det är så tråkigt då de dör och jag vet inte varför. Då den första av de två senaste ancistrus malen dog så gjorde jag ett delvattensbyte. Temperaturen är 24 grader och har testat vattnet både med sticktest hemma och tagit med vattnet till djuraffären. Vattnet är bra men kanske lite högt PH värde och så är det lite hårt vatten. Kan det vara det som malarna inte klarar? Eller vad?
Har annars guppy, platy och neontetror i akvariumet som är på 260 L.
Karet är nystartat för ca 1 månad sen. Hade platyn och neontetrorna i ett annat akvarium före det.
Annars så matar jag sparsamt och la ner fodertabletter till malarna nu sist. Tycker det är bra ytcirkulation.
Nu vågar vi inte köpa fler malar eftersom alla bara dör för oss. :( Jättetråkigt för de är så roliga ju. Vill ha malar!
Någon som kan hjälpa mig?