Mina malar dör

#1 - 24 oktober 2005 18:17
Kom hem idag och hitta två malar döda en ancistrus och en aldolfi.Mata igår och såg inget ovanligt.Köpte för 14 dagar sedan två nya adolfisar.Har sugit botten och gjort vatten byte ska ge extra dos ektozon men kommer inte ihåg doseringenär det någon som snabbt kan ge ett svar är jag mycket tacksam.mvh vickan.
#2 - 24 oktober 2005 19:18
[QUOTE=vickans]Kom hem idag och hitta två malar döda en ancistrus och en aldolfi.Mata igår och såg inget ovanligt.Köpte för 14 dagar sedan två nya adolfisar.Har sugit botten och gjort vatten byte ska ge extra dos ektozon men kommer inte ihåg doseringenär det någon som snabbt kan ge ett svar är jag mycket tacksam.mvh vickan.[/QUOTE]

Om jag inte är ute och cyklar så är ektozon någe salt saker.. och Corydoras tycker inte om salt har jag för mig.
#3 - 24 oktober 2005 20:10
Det stämmer att dom är känsliga mot salt så jag fråga min zoohandlare det och fick svaret att det var ok att använda ektozon hurvida det stämmer vet jag ej. Har i en liten dos när jag köpt nya fiskar och det har aldrig varit några problem förrut.Om det är något i gruset som gjort dom sjuka vad kan jag då göra för att minska chansen för spridning.Vill inte att resten av mina malar dör. vickan

Annons