Mina mosaikguramis verkar inte komma överens.

#1 - 12 mars 2004 09:24
jag köpte ett par mosaikguramis igår. Nu verkar det som att den med den något längre ryggfenan (vet ej om det är honen eller hanen) jagar den andra till den grad att den inte vågar komma upp när det är matdags. Är detta något att oroa sig över eller är det nått övergående?
#2 - 12 mars 2004 10:01
Har du ett litet kar med bara två guramis händer detta ofta.. Hanen jagar honan..
#3 - 12 mars 2004 10:23
Mina blåa guramis gjorde lika dant men jag fick tips att köpa en till hona. Jag gjorde det, och tillslut vågade hon komma fram.
#4 - 12 mars 2004 11:42
Mata prdentligt så att viss mat faller ner till fisken som inte vågar komma fram... tillslut lär den sig att ta sin plats..

Tänk mina neontetror, vilken plats de tar.. och mina kampfiskar får allt kämpa för att få en smakbit.. =) hihi.. så kan det vara i akvarium..
#5 - 17 mars 2004 14:07
Den med längra ryggfena (och rödare buk) är hane. Han kommer att fortsätta jaga henne ett tag. Se till att det är gott om gömställen, så kommer hon fram. Kanske skaffa en hona till kan hjälpa. Men mer växter skulle jag börja med. Detta för att honan skall kunna hålla sig undan och inte bli skadad.

Annons