Tänkte bara vis mina nya altum. bra glad över dom. nu kommer ju inte jag gå utanför dörren på hela semestern. ha!
hannesc skrev:det ska vara en altum variant enligt micke på DM. o de har alla karaktärsdrag av altum. " underbett",jacket i pannan, högre än vanliga scalarer osv...fast du kanske vet bättre?:confused:
jag tycker de ser annorlunda ut än vanliga scalarer iaf
Nubi skrev:Fy fy faaaaaaaaaaan! Jävla otur!!!
men å andra sidan, vad förväntar man sig när man köper fisk på DM.
ansjo skrev:Det är nog grossisten du ska ge dig på, affärerna är ofta inte så insatta i de olika arterna och köper hem fisk efter listor de får från grossisterna. Lite som att köpa grisen i säcken;).
Men det är sådant här som visar att det ofta är namnet som säljer lite extra, skulle de hetat "Blå skalar" och kosta 400:-, hur många hade köpt då;)?
ansjo skrev:Det är nog grossisten du ska ge dig på, affärerna är ofta inte så insatta i de olika arterna och köper hem fisk efter listor de får från grossisterna. Lite som att köpa grisen i säcken;).
Men det är sådant här som visar att det ofta är namnet som säljer lite extra, skulle de hetat "Blå skalar" och kosta 400:-, hur många hade köpt då;)?
meh! okej? vafasen jag har ju gett bra med pengar för dom! vad borde man ge för dom då? nu blev jag en smula besviken här...( fast kommer nog fortsatta kalla dom för altum ändå .haha!)
hannesc skrev:dessa verkar ju vara framodlade för att likna altum så kan man kanske inte kalla det för "falsk altum" eller nått sånt? för de är verkligen olik den " vanliga" 45 kronors varaianten.
o ne kjell. kommer nog inte kalla de för altum utan honey blue is¨åfall.
hannesc skrev:...sitter rätt djupt....[:-106]
hannesc skrev:vems? mina eller aquas? jag tycker verkligen inte mina är spetsnosa. väldigt korta i kroppen o uppåtgående mun.
Narien skrev:Är Altum och scalarer helt olika arter? Jag var under uppfattningen att Altum bara var orginalskalarer eller hur man nu ska säga, dvs vildfångade...
(förlåt att jag är lite offtopic :))
hannesc skrev:de är två olika som jag fattat det.
Pt.scalare och
Pt. altum