Mindre signaturer

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 12 maj 2007 16:52
I slutet av nästa vecka kommer vi att på begäran minska på signaturerna.
Dessa regler gäller framöver

1/ Maximalt 4 rader (blanka rader räknas också)
2/ Maximal teckenstorlek – 2
3/ Inga foton tillåts

Om din signatur inte följer ovanstående regler så kommer den att bli automatiskt avklippt så det bästa är om du redan nu går in och redigerar den
#2 - 20 maj 2007 05:53
När kommer denna ändringen ?
admin
Christian Alfredsson
#3 - 20 maj 2007 06:01
Det gäller redan nu. TYVÄRR funkar inte att det automatiskt klipps av. Det går inte längre att spara långa signaturer. Bara vänta till alla vill ändra signaturen eller så får jag hitta lite automatik (som jag trodde fanns från början)
#4 - 20 maj 2007 06:03
Bra som fan :D En del signaturer ser ju faktiskt ut som rena rama lunarstorm-sidorna.

//C
admin
Christian Alfredsson
#5 - 23 maj 2007 04:46
Nu har jag "automatiserat"... nja snarare gjort en workaround. Signaturerna kan nu dessutom enbart vara 70 pixlar höga. Om de är högre kommer en sidoscroller. Detta får vara påslaget till alla ändrat.
#6 - 23 maj 2007 07:24
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tycker det blir helt OK! Du é en fena ju :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#ff0000]Jag tror många kommer att redigera sina signaturer nu när dom inte syns i sin helhet ;)[/COLOR][/FONT]
#7 - 23 maj 2007 09:23
ser dock lite roligt ut på din signatur maria med en rullgardin på sidan som inte gör någon skillnad när man trycker upp å ner:P
#8 - 23 maj 2007 09:46
wicked1 skrev:
ser dock lite roligt ut på din signatur maria med en rullgardin på sidan som inte gör någon skillnad när man trycker upp å ner:P

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Skumt, jag kan inte se någon rullgardin i min signatur inte ;) bara i dom som har för långa signaturer.[/COLOR][/FONT]
admin
Christian Alfredsson
#10 - 23 maj 2007 11:03
Det får vara så ett tag tills det löst sig av sig självt.
#11 - 23 maj 2007 12:13
Om det blir "rullgardin" eller inte beror också på hur stor "text" man har på skärmen. På de flesta browsers kan man ju ställa in textstorlek - rullgardinens vara eller inte vara beror delvis på detta, pga att det bara är tillåtet med 70 pixlars höjd på signaturen, för närvarande.
#12 - 1 juni 2007 11:37
Går ej att ändra...

Jag skulle ändra i min signatur för att få bort rullgardinen.
Ville bara ha kvar första raden + en länk till mina foton.
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#800080]Mina foton[/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#800080]
____________________________________[/COLOR][/FONT][/LEFT]

Alltsomallt 2 små rader....men får hela tiden detta felmeddelande:

[COLOR=blue]Följande fel inträffade när detta meddelande skickades:[/COLOR]
[LIST=1]
[*][COLOR=blue]BB code size value is too big.[/COLOR][/LIST]
#13 - 1 juni 2007 15:15
Jag tycker vi skall öka storleken på signatur bilderna lite igen.
Efter ett tags provande med de nya inställningarna måste jag faktist säga att det inte alls var till det bättre snarare tvärt om.

Jag får PM fårn var och varannan av folk som vill att jag skall göra min signatur bild större.
#14 - 1 juni 2007 15:25
Fiddan skrev:
Jag tycker vi skall öka storleken på signatur bilderna lite igen.

Efter ett tags provande med de nya inställningarna måste jag faktist säga att det inte alls var bra gjort.

Jag får PM var och varannan från folk som vill att jag skall göra min signatur bild större.

;) ?
#15 - 1 juni 2007 16:05
Jag editerade inlägget så man fattar vad jag menade gick lite för snabbt bland skriverierna idag.

Palm du vill också att de skall bli större signatur bilder?

Med dig isf blir vi ca 127st som tycker att det var bättre förr.
#16 - 1 juni 2007 16:38
:confused:
#17 - 2 juni 2007 14:37
Jaha, nu har jag något nytt att reta mig på: När jag scrollar upp eller ner på en sida så "fastnar" jag ibland på för långa signaturer, det blir lite eget scrollande på dem liksom...Hemskt irriterande!

(Hmm, undrar om jag har för mycket fritid...? [:o] )
#18 - 2 juni 2007 14:47
Jag röstar definitivt emot större signaturer. Jag skulle hellre vilja helt ta bort möjligheten att ha bilder i signaturen.
#19 - 2 juni 2007 18:08
Azur skrev:
Jag röstar definitivt emot större signaturer. Jag skulle hellre vilja helt ta bort möjligheten att ha bilder i signaturen.

Det håller jag med om, bilder kan man ha i sin profil i stället.
#20 - 2 juni 2007 18:22
Ja, bort med bilderna. Färg räcker långt.
#21 - 2 juni 2007 18:39
Varför vill ni ha bort bilderna då?
admin
Christian Alfredsson
#22 - 3 juni 2007 06:38
Bilderna är redan borttaget. Det är bara som med signaturerna. De som idag har en bild inlagd kan inte lägga in en ny. Dvs bilder kommer försvinna på lång sikt.
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 3 juni 2007 07:59
Vad vi är ute efter är att få ner längden på signaturerna. Vi har i och för sig inget emot bilder men det funkar inte rent administativt att minska ner storleken på dessa så att de ryms inom det tillgängliga utrymmet. Därför tillåts inte bilder längre.

Tyvärr funkade det inte heller som så att allt automatikst försvann som låg utanför det tillåtna området utan detta rättas bara till när man vill uppdatera sin signatur.
Vi kommer dock framöver att göra ett svep och manuellt gå in och plocka bort de signaturer som bryter mot nuvarande regler.
#24 - 3 juni 2007 08:43
Healena skrev:
Jag skulle ändra i min signatur för att få bort rullgardinen.

Ville bara ha kvar första raden + en länk till mina foton.

[LEFT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple][FONT=Book Antiqua][SIZE=3][COLOR=purple]Kramar / Helena[/COLOR][/SIZE][/FONT] :p[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#800080]Mina foton[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#800080]____________________________________[/COLOR][/FONT][/LEFT]

Alltsomallt 2 små rader....men får hela tiden detta felmeddelande:

[COLOR=blue]Följande fel inträffade när detta meddelande skickades:[/COLOR]

[LIST=1]

[*][COLOR=blue]BB code size value is too big.[/COLOR][/LIST]

- Men varför kan jag inte ändra :confused::confused::confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 3 juni 2007 08:51
Healena skrev:

Vet ej varför - Christian får kolla på det ikväll
#26 - 3 juni 2007 08:51
Healena skrev:

Jag testade och det du behöver göra är att ändra storlek på texten på:[COLOR=#800080][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Kramar / Helena[/SIZE] [/FONT][/COLOR]:p. Ändra den till 2
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 3 juni 2007 08:55
Som sagt - de regler som gäller nu är

1/ Maximalt 4 rader (blanka rader räknas också)
2/ Maximal teckenstorlek – 2
3/ Inga foton tillåts
#28 - 3 juni 2007 13:26
- Aha, nuså! Tack för hjälpen!!
Tyckte jag kollade att översta raden var txtstorlek 2...men det var det ju tydligen inte :p

Bug&bock - fixat & klart :)
#29 - 3 juni 2007 13:42
Healena skrev:
- Aha, nuså! Tack för hjälpen!!

Tyckte jag kollade att översta raden var txtstorlek 2...men det var det ju tydligen inte :p

Bug&bock - fixat & klart :)

Men fortfarande med rullningslist
Bilagor:
#30 - 3 juni 2007 13:44
*suck*
Jo..jag håller på och försöker fixa, men det verkar automatiskt läggas till en blankrad hur jag än bär mig åt...[:-5]

Ok, NU gick det :D
*bort med händer från tangentbord*

Färdigt! Inte! Rullgardin kvar [:-75]

.. men borta NU :D
Ville eg. ha "fotolänken" på egen rad, men det verkar inte funka hur jag än gör - så då får det bli såhär [:o]
#31 - 3 juni 2007 13:45
Ok, NU gick det :D
*bort med händer från tangentbord*

Färdigt! Inte! Rullgardin kvar [:-75]

.. men borta NU :D
Ville eg. ha "fotolänken" på egen rad, men det verkar inte funka hur jag än gör - så då får det bli såhär [:o]
Bilagor:
#32 - 3 juni 2007 14:22
Men något skumt ÄR det!!!!! :confused:

NU gick det - efter att jag hade loggat ut och sedan in igen!
Innan dess blev det hela tiden såhär:

[LEFT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple][:-64] [COLOR=black][[/COLOR][FONT=Book Antiqua]Mina foton[/FONT][COLOR=black]][/COLOR] [:-64][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple][FONT=Book Antiqua][COLOR=purple][COLOR=navy]// [/COLOR][COLOR=purple]Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll[/COLOR][COLOR=navy] //[/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT]
[COLOR=black]__________________________________________[/COLOR][/LEFT]

[LEFT][COLOR=black]Och naturligtvis rullgardin!![/COLOR]
[COLOR=black]Men det ÄR ju bara 4 rader ÄNDÅ - så då borde det ju rimligtvis INTE bli någon rullgardin!!!!!! Och egentligen skulle jag vilja ha min signatur som här ovan med en blankrad [/COLOR][COLOR=black]*pekar uppåt*. Men det går ICKE - utan rullelände! [?] :confused:[/COLOR][/LEFT]

[LEFT]Detta felmeddelande kommer upp:[/LEFT]

[COLOR=blue]Följande fel inträffade när detta meddelande skickades:[/COLOR][INDENT][LEFT][COLOR=blue]1.Your signature contains too many lines and must be shortened. [/COLOR][/LEFT]
[/INDENT]

[INDENT][COLOR=blue]You may only have up to 4 line(s).[/COLOR][/INDENT][COLOR=black]Kan det bero på att citatet i redigeringsläget bryts till 2 rader? [/COLOR]
[COLOR=black]Men det blir ju på en rad i slutläget ändå...[/COLOR]

[LEFT]Förlåt om jag är jobbig, men ska det vara, så ska det väl vara "som det ska" ?
:D [:o] :p[/LEFT]
#33 - 9 juni 2007 10:01
wicked1 skrev:

hahaha
#34 - 9 juni 2007 10:02
Healena skrev:
Men något skumt ÄR det!!!!! :confused:

NU gick det - efter att jag hade loggat ut och sedan in igen!

Innan dess blev det hela tiden såhär:

[LEFT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple][FONT=Book Antiqua][COLOR=purple]Kramar [COLOR=navy]/ [/COLOR]Helena [/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple][:-64] [COLOR=black][[/COLOR][FONT=Book Antiqua]Mina foton[/FONT][COLOR=black]][/COLOR] [:-64][/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=purple][FONT=Book Antiqua][COLOR=purple][COLOR=navy]// [/COLOR][COLOR=purple]Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll[/COLOR][COLOR=navy] //[/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT]

[COLOR=black]__________________________________________[/COLOR][/LEFT]

[LEFT][COLOR=black]Och naturligtvis rullgardin!![/COLOR]

[COLOR=black]Men det ÄR ju bara 4 rader ÄNDÅ - så då borde det ju rimligtvis INTE bli någon rullgardin!!!!!! Och egentligen skulle jag vilja ha min signatur som här ovan med en blankrad [/COLOR][COLOR=black]*pekar uppåt*. Men det går ICKE - utan rullelände! [?] :confused:[/COLOR][/LEFT]

[LEFT]Detta felmeddelande kommer upp:[/LEFT]

[COLOR=blue]Följande fel inträffade när detta meddelande skickades:[/COLOR][INDENT][LEFT][COLOR=blue]1.Your signature contains too many lines and must be shortened. [/COLOR][/LEFT]

[/INDENT]

[INDENT][COLOR=blue]You may only have up to 4 line(s).[/COLOR][/INDENT][COLOR=black]Kan det bero på att citatet i redigeringsläget bryts till 2 rader? [/COLOR]

[COLOR=black]Men det blir ju på en rad i slutläget ändå...[/COLOR]

[LEFT]Förlåt om jag är jobbig, men ska det vara, så ska det väl vara "som det ska" ?

:D [:o] :p[/LEFT]

:confused:

Annons