mini akvarie

#1 - 25 januari 2006 18:09
har ett mini akvarie som jag har tänkt att ta fram ca8-10l ,men hur inreda detta och vilka eller vilken fisk mår bra att bo litet?[:)]
#3 - 25 januari 2006 18:29
[quote=red cap 74]har ett mini akvarie som jag har tänkt att ta fram ca8-10l ,men hur inreda detta och vilka eller vilken fisk mår bra att bo litet?[:)][/quote]Tyvärr ingen fisk mår bra att bo så litet... kan bara ha växter och ev. nån räka!
#4 - 25 januari 2006 18:38
mkt intressant sida du gav mig!

:D [quote=fluander]http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=74540[/quote]hur gör jag då för att lösa värme och syra i ett sådant litet på bästa och billigast sätt och givetvis snyggt.du hade rätt mkt växter i får det plats? jag har blivit barnsligt förtjist i kampfisk går det ha en sådan i ett litet kar ,ska han va ensam eller rekomendera r du en kompis i så fall vad?mkt frågor som du ser.har ett 80 l kar med 2 tomtar i och 4 guppys 5 neontetror en mal där kan jag inte släppa ner en kamphane va!alla jag frågor säger han ska vara ensam så vad säger du?:confused: mvh jenny red cap
#5 - 25 januari 2006 18:49
[quote=red cap 74]:D hur gör jag då för att lösa värme och syra i ett sådant litet på bästa och billigast sätt och givetvis snyggt.du hade rätt mkt växter i får det plats? jag har blivit barnsligt förtjist i kampfisk går det ha en sådan i ett litet kar ,ska han va ensam eller rekomendera r du en kompis i så fall vad?mkt frågor som du ser.har ett 80 l kar med 2 tomtar i och 4 guppys 5 neontetror en mal där kan jag inte släppa ner en kamphane va!alla jag frågor säger han ska vara ensam så vad säger du?:confused: mvh jenny red cap[/quote]

han behöver inte va ensam men du kan inte ha 2 hanar ihop..
#6 - 26 januari 2006 05:31
8-10 liter skulle ja säga va för litet även till räkor om det inte finns aktiv filtrering.

finns det aktiv filtrering kan 2-3 dvärgräkor gå.
#7 - 26 januari 2006 09:31
Mitt förslag

[QUOTE=red cap 74]:D hur gör jag då för att lösa värme och syra i ett sådant litet på bästa och billigast sätt och givetvis snyggt.[/QUOTE] Om karet står i rumstemperatur behövs ingen värmare. En rycksäcksfilter tillsammas med skumpatron över insuget är både effektivt, snyggt, platssparande och lättskött dessutom behövs då ingeting för syresättning.

[QUOTE=red cap 74]... du hade rätt mkt växter i får det plats?...[/QUOTE] Mycket Javamossa, 5 dvärgräkor och några sniglar skulle vara mitt förslag :) Ser bara till att du kör in karet minst i en månad innan du släpper i räkorna...

Hejhopp. ralp
#8 - 26 januari 2006 09:44
Jag har en kompis som enbart har små akvarier. Han odlar guppy och de trivs alldeles utmärkt. Inget grus eller annat på botten, inget filter, ingen luftning. Enbart stora tussar javamossa som hänger i fiskelina och bra med ljus. Han byter en del av vattnet ofta och matar inte för mycket.
#9 - 26 januari 2006 16:14
[quote=ralp]Om karet står i rumstemperatur behövs ingen värmare. En rycksäcksfilter tillsammas med skumpatron över insuget är både effektivt, snyggt, platssparande och lättskött dessutom behövs då ingeting för syresättning.

Mycket Javamossa, 5 dvärgräkor och några sniglar skulle vara mitt förslag :) Ser bara till att du kör in karet minst i en månad innan du släpper i räkorna...

Hejhopp. ralp[/quote] detta lätt intressant med sniglar ,varför en månad innan jag släpper ner något tex räkor?men värme och luft då har fått lite tips hur men som sagt jag är ny på detta så hurgöra :confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 26 januari 2006 16:17
Denna kategori är till för diskussioner om "Akvarier och tillbehör" dvs inte för vilken inredning man skall ha eller vilka fiskar etc man skall ha - därför låses tråden

Annons