Misstänkt läcka!

#1 - 16 april 2007 15:56
Vi misstänker att jag har en liten läcka i mitt 112 liters kar, och jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur jag ska fixa de...
Jag har ett tomt 100 liters kar, som jag ska flytta över alllt till om vi kommer fram till att det är en läcka.. (ska vänta tills imorgon och se om det har läckt mer vatten). Men hur gör jag de på bästa sättet?

Väldigt tacksam för svar..
Hanna
#2 - 16 april 2007 18:02
Wilmis skrev:
Vi misstänker att jag har en liten läcka i mitt 112 liters kar, och jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur jag ska fixa de...

Jag har ett tomt 100 liters kar, som jag ska flytta över alllt till om vi kommer fram till att det är en läcka.. (ska vänta tills imorgon och se om det har läckt mer vatten). Men hur gör jag de på bästa sättet?

Väldigt tacksam för svar..

Hanna

Bara att köpa akvariesilikon och börja täta.Finns att köpa i alla zoo affärer.
#3 - 16 april 2007 18:58
Okeej, tack.. men hur ska jag göra med flytten? de blir ju jätte svårt med sanden...
#4 - 17 april 2007 16:56
har du nån aning om var läckan sitter?
#5 - 18 april 2007 09:24
Ta så mycket vatten som möjligt från det läckande. Filtret flyttas över så blir det som förra akvariet och gruset är det bara att lyfta över med en håv och skaka av det lite i vattnet som är kvar i gamla. Om det läcker vill säga
#6 - 18 april 2007 15:17
Trodde mitt akvarium läckte, kom vatten underifrån hela tiden... men det visade sig va att jag hade varit å kraffsat i akvariet, planterat växter m.m å spillt massa vatten, rann in på ena sidan å ut på den andra...tack o lov. Jag avvaktade nån dag...sen försvann det... Vart misstänker du att läckan är?

Annons