Sådär! nu är allt igång.
Har lite brådis denna gång att förklara vad jag håller på med men redigerar under kvällen eller imorgon.
Akvariet har vart i drift under 2 veckor nu och allt rullar på.
Mer info kommer!
wassen skrev:Kan han hitta andra icke släktingar att stimma med?
wassen skrev:Ja han ser ut att trivas ganska bra där. pysslar å äter själv då å då men annars så e han en "guppy". Får allt se hur de artar sig.
Men har kollar på dvärgbotian å den skulle vara rikigt läcker. har doch ej sett någon här i trakterna. men får leta lite.
Hur skulle det vara att utöka tetra beståndet till det dubbla? är ju helt klart snyggare ju flera de är. men vill inte ha för många.
JojjeN skrev:Dvärgbotiorna är nästan i stort sett utrotade i naturen (om inte helt?), och svåra att odla, så dom är ganska ovanliga och dyra (Kanske 100-200 kr styck) i handeln, dock inte alls omöjligt att din handlare kan beställa hem några exemplar åt dig om du frågar.
Att utöka tetrorna låter bra. Börja dock med att köpa 5 st + botiorna, och se sedan om du tycker du får plats med mer. Bättre att gå sakta fram.
JojjeN skrev:Jag skulle helt klart slagit till!
wassen skrev:Flaxss - Är okej bara det håller sig innom vad jag planerar för mitt akvare eller relaterat till min tråd. Hade jag hittat dem för 90kr hade jag handlat. helt säkert. Men om det är så trångt kanske man kunde avstå fisken? Inte bra att handla bara för att HA heller.. men köp dem och leverera till mig vet jag!
wassen skrev:
Varför jagar min guldgurami hane in mina två marmorgurami honor in i hörnet hela tiden? sår inte alls vara med att leka med de övriga fiskarna.. Blir orolig..
Återkommer med bilder
wassen skrev:Henrik_von_Jyndevad - Inte säker på vad du menar nu redigt, är det nitrit testet du menar nu? att det blir bättre med salt i vattnet?