Tjenare, i måndags så startade jag igång mitt 300 Liter som jag längtat och väntat länge på. Jao det var så att jag äntligen flyttade i lördags så jag har haft fullt upp + att jag inte har fått upp internet ännu. Sitter hemma hos min farsa och skriver nu.
I måndags så var jag nere på plantagen zoo och köpte en säck med engelsk sjö sten på 20 kg, storleken var ca 6-8 mm. Sen hade jag redan engelsk sjösten 20kg på 13-15 mm hemma. Blev jätte fint. Köpte även lite växter, 3 olika blev det, någon sorts flytväxt, nån sorts "gräs" växt och någon algboll växt. :D
Satte igång så fort jag kom hem och började med att tvätta av sanden och tillsatt sedan vatten i karet och började plantera och fixa i ordning inredningen lite mer.
Började med att sätta ner 2 yngel (endlers yngel kanske?) direkt, eftersom jag fick med de med flytväxterna. :D Vilken lyckost man är då. :)
Sen så åkte ett yngel med när jag bytte vatten på andra karet så de kasta jag också in i karet.
Igår så åkte 5 yngel i på morgonen och sedan på kvällen kasta jag i 5 full vuxna guppys.
Idag har jag slängt i ytterligare 5 yngel så nu har jag 14 yngel och 5 vuxna guppys i karet.
Ska släppa ner 5 yngel i morgon också, sen på lördag åker resten av fiskarna i, återstår väl ca 7 yngel och 2 fullvuxna ancistrus hanar.
Tanken med karet är väl att jag tänkt föda upp ancistrus inom kort framtid.
Bilder kommer så fort jag fått igång mitt internet hemma, och det kunde dröja upp till 5 dagar till enligt bredbandbolaget.
Mvh Emil :)