Mitt 400L Malwi.

#1 - 23 januari 2007 20:00
Hejsan alla de är så här att ja har ett litet problem ja skulle vilja fixa!.Så här är de ja har ett 400L med Malwi.

16 hongi 10 små 3-4cm 6 7-9cm

12 Rödzebra 12 stycken 8-10cm

6 [FONT=Courier New]metriaclima zebra 5-9cm.[/FONT]

[FONT=Courier New]Dom leker aldrig har haft de uppe i snart 3 månader. Är de kanse för att de är så proppat i akvariumet?. En sak till ja skulle gjärna vilja ha Golden ikaret men som de ser ut nu så blire ingen Golden. MVH / Sebbe!:) [/FONT]
[FONT=Courier New][/FONT]
[FONT=Courier New]bör ja ta bort någon art om ja vill tillsätta Golden? tex : ta bort några firrar från hongi & rödzebra?[/FONT]
#2 - 23 januari 2007 20:03
Angående leken så kan jag ju trösta med att det kommer att starta, inte något att vara orolig för. Om du är otålig och vill trigga igång det så är mitt tips att labba med matningen. Det är det jag märkt påverkat mest hos mig. Uppehåll 4-5 dagar och sedan rejäl matning 4-5 dagar. Då blir det fart på mina.

Angående golden så kommer dom får svårt att etablera sig och komma åt mat. Min gissning är att de på sikt kommer att tyna bort i ditt kar.
#3 - 23 januari 2007 20:45
hallå du.. jag kan tyvärr inte hjälpa dig på nogot sätt då jag är nybörjare... men jag har oxå ett 400l och undrar om du har bild på ditt. mitt är mer inrett som vanlikt hemma akvrium och inte som malawikar brukar se ut. nyfiken för att få insperation bara... Mvh // Johan
#4 - 23 januari 2007 22:33
Tre månader? Det var la i julas du frågade om de och de och dessa och hur de passar ihop? Nog för att tiden går fort, men nu är det rekordvarning.

Tycker inte du skall lägga till golden i mixen (vad har du gjort av mooriisarna förresten?). Låt fiskarna vila, vänja sig och komma till rätta skall du se att de börjar leka.
#5 - 23 januari 2007 22:40
vad har du för vattenvärden? temp? filtrering?

och som dom andra säger så kommer dom att leka med tiden om du har friska fiskar och vattenvärdena är rätt.
#6 - 23 januari 2007 23:12
JO har lite samma "problem?" då mina fiskar inte heller vill leka. :(

Tror mkt på det här med förändring av alla slag o att vattenkvaliten är bra o att fiskarna är lekmogna (vilket jag förmodar att mina inte riktigt är ännu. sen är det nog bara tålamod som gäller så ska det nog gå ska du se. Har ju sett betydligt värre kar än mitt eget när det gäller både inredning o kvaliten på vattnet där det ändå simmat yngel i så det ska nog lösa sig.

Och angående golden. Jag har golden tillsammans med rödzebra o socolofi o precis som de andra säger har de lte svårto ch hävda sig. Dock är mina golden lite mindre än alla de andra så förhoppniingsvis blir det bättre när de växt på sig lite.

Men du vet vad man säger; "den som väntar på något gott..." (väntar alldeles för länge...;))

//MVH Tulle

Annons