Har ett plastakvarium på 19 liter som jag för ett tag sedan flyttade på. Har sedan dess lagt märke till att vattenytan tenderar att sjunka långsamt men säkert, till en viss nivå. Har letat efter sprickor och hål, men det finns inga. Har efter mina undersökningar kommit fram till att vattnet rinner upp över akvariets kant och sedan ner på bänken. Alltså, det beger sig inne i akvariet uppåt. För att ta sig ut. Först trodde jag att det var pumpen som sprutade upp vatten över kanten, så jag riktade den åt ett annat håll. Detta hjälpte inte. Det är bara på baksidan som vattnet beter sig såhär, i det ena hörnet. Dock så står jag fast vid att det inte finns några hål. Vattnet rinner ut från kanten. [:o]
Du vet hul en vetten molekyl ser ut? Om inte så som en musspig huvud xD Men på fysik och kemi lärde vi oss att öronen är negativt laddade och kroppen positivt. Men är det något statiskt, negativt laddadt, så byter laddningens plats i vatten molekylerna vilket leder till att vatten molekylerna drar sig till dett statiska objektet, viket skulle vara plast karet ditt för plast blir lätt statiskt, vilket leder till att dranings kraftn orkra dra upp några miljoner vettenmolekyer i taget villket såsmoning om leder till att vattnet rinner över. För negtiv laddning drar till sig positiv laddning