Verkar ju vara en skitnice blandning att b ara mixa ner till en sörja. Kanske man ska pröva.
Angående AK, bara häll lite i ett deciliter-mått eller något och häll i maten, låt det ligga en stund bara. 10-15 minuter kanske, sen häll i allting. :) Jag är inte så noga. Blir kanske 20-30 ml per gång max.
Du får dokumentera din progress med maten Tommy! Och resultatet, så vi andrak an göra likadant. :P
Körde med receptet som jag skrev men min mixer var lite i klenaste laget så brysselkålen fick jag köra 15 sekunder i mikron innan mixern orkade med den.
Nästa utmaning var att det blev lite för torrt vilket också gjorde att mixern inte riktigt lyckades mosa maten tillräckligt mycket. Var då väldigt sugen på att blöta med ytterligare Aqua Kraut men vågade inte eftersom jag inte har en aning om vad som är mycket eller lite. Har inte hittat något som jag kan använda som referens. Så istället blev det ca 50 ml vatten vilket räckte för att få det finmalt.
Innehållet räckte till två platta paket i storlek med det frysfoder som säljs på Herkules (tror några här vet vad jag menar då). Ligger nu i frysen så första pilottestning av detta foder kommer ske först i morgon.
Har även läst lite spekulationer i kväll om att färsk vitlöks effekt försvinner om man fryser in den så den kanske man kan skippa? Däremot så finns det just vitlök tillsammans med en sjukt massa annat i just Aqua Kraut:
Fasiken man kanske borde ta sig en klunk själv av denna varje morgon till frukost :)
[COLOR=#313131][FONT=Trebuchet MS]
Aqua-Kraut är ett naturligt vårdprodukt för fisk[/FONT][/COLOR]
Ingredienser:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#313131][FONT=Trebuchet MS]Aqua-Kraut består av speciellt utvalda och noggrant extraherade essenser av örter, blad och frukter (mandel blad, rölleka, ringblomma, ginkgo, vitlök, aloe vera, hallonblad, basilika, Ladys, St Johns, maskros, orange, manlig ormbunke, nypon, hagtorn, persilja, nässlor blad, valnöt blad, citronmeliss, vin, kamomill, groblad, äldre, gurkört, lindblom, pepparmynta, citron verbena, rosmarin, timjan, isop, libbsticka), som blandas i en speciell process, och filtreras[/FONT][/COLOR]
Användning:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#313131][FONT=Trebuchet MS]Vissa delar av Aqua-Kraut (t.ex. vitlök, aloe vera och mandel blad), är bra på grund av deras antibakteriella och slemhinne skyddande effekter som redan är kända hos discus folk.
Sålunda finner vi vitlök nu i nästan alla livsmedelsblandningar.
Andra ingredienser har lång och framgångsrikt bidragit till immunförsvaret i mot interna och externa parasiter.
Rölleka, maskros, nypon, apelsiner, timjan, rosmarin är bra för matsmältningsproblemar, inflammation i mag-tarmkanalen och stimulera aptiten. Ingredienser som flavonoider och kumariner används också inom human medicinen och används med framgång. Tänk bara på den "berömda" kamomillte!
Dessutom är den anti-inflammatoriska effekten av ringblomma, eller Johannesört känd, liksom de positiva effekterna av tanniner i daggkåpa, i valnöt eller pepparmint.
Alla dessa funktioner har kombinerats i Aqua-Kraut och har en positiv inverkan på fiskens kropp, immunförsvaret och därmed välbefinnande för fisken, oavsett om dessa. [/FONT][/COLOR]