Mitt första dödsfall :(

#1 - 7 oktober 2008 15:38
Jag har kollat efter min ena skalar nu i en dag. Jag såg de 3 andra men dem verkade inte må så bra som dem brukade!
Alla var jätte rädda och gömde sig i ett hörn. Idag gav jag mig fasen på att jag skulle hitta den andra skalaren och lyfte på alla stenar men hittade ingen skalar. Jag kollade bakom pumpen men ingen skalar där heller.

Sen tänkte jag att jag ändå kunde städa pumpen när jag hade täckglaset borta då lyfte jag upp pumpen och då såg jag att min skalar låg uppe på pumpen helt ihjältorkad eller inte helt torkad för pumpen låg lite under vattnet. :( Jätte synd att den dog då alla mina skalarer är så bra "Vänner"!

Kan man köpa en till skalarkompis direkt eller ska man vänta lite?
Vad kan ha hänt med min skalar? varför simmade han upp där? :confused:

Mvh Simon
#2 - 7 oktober 2008 15:46
Jag tycker du ska vänta tills du vet att de andra är friska. Kan ju vara någon sjukdom eller nåt och då är det ju onödigt att riskera den nye fiskens liv.

Vänta ett par veckor och se.
#3 - 7 oktober 2008 15:50
Okej tack Nina Men vet du vad som kan ha hänt och finns det något man kan göra för att förebygga en ev sjukdom? Mvh Simon
#4 - 7 oktober 2008 15:57
Vet inte vad som hänt. Låter ju lite skumt att den skulle ha strandsatt sig ovanpå pumpen om han var frisk.
Syns inget på de andra? Äter normalt och bajsar normalt osv?

Det är väl bara att avvakta och se.
#5 - 7 oktober 2008 16:40
Nina82 skrev:
Vet inte vad som hänt. Låter ju lite skumt att den skulle ha strandsatt sig ovanpå pumpen om han var frisk.

Syns inget på de andra? Äter normalt och bajsar normalt osv?

Det är väl bara att avvakta och se.

Jaa den ändå gången dem verkar må bra är när man matar dem så simmar dem som fisken i vattnet :) Jag har inte kollar när dem bajsat ! Men jag ska avvakta och vänta med my fisk ! Kan ju alltid ösa i lite salt mvh Simon

Annons