Mitt kar! Ge mig kritik!!!

#1 - 11 april 2012 18:26
Hej,

Skulle vara tacksam om jag kan få lite kritik både negativ och positiv!

http://imageshack.us/photo/my-images/28/dsc027882.jpg/

Vad kan jag förbättra? Hur hade ni gjort?

Gillar inte växterna egentligen men dom behövs ju om man inte kör malawi!

Har även funderat på att skaffa nya lysrör med blått/vitt sken! Vad kan ni rekommendera??

Mvh
Freddan
#2 - 11 april 2012 18:42
fint bygge med filterkammaren, resten är mycket bra också :)
#3 - 11 april 2012 18:46
men, lutar det inte lite åt vänster?

näääråå, driver bara lite :)
#4 - 11 april 2012 18:48
Tack! Men nu är de faktiskt spikrakt ;)

Om jag skulle vilja göra om det till malawi! Kan jag då behålla silverhajmalarna och praktbotiorna med dom? Eller kommer dom dö som stenar?

Lämna tillbaka resten till affären!

Dom behöver växter va?
#5 - 11 april 2012 18:53
Malawi är bäst ihop med Malawi. De kan vara redigt elaka. :)

det där funkar gott som Malawi-biotop redan idag, kör på! :)
#6 - 11 april 2012 18:55
Vad skall jag göra med de andra firrarna då? Om jag nu slänger i ett antal malawi och tar bort växterna?

Vad kan hända då?
#7 - 11 april 2012 18:57
Som föregående talare säger så funkar det bra som malawibiotop som det är nu. Om du väljer att inte köra malawi så skulle jag personligen byta ut hålstenen mot några lite mer naturliga stenar samt slängt ner ett gäng grenar och mer växter. Allt utom växterna skulle jag hämtat från naturen för att få ett lite mer unikt kar (inga mangrove- eller redmoorerötter) men inredning är ju en smaksak (;
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 11 april 2012 18:58
Nåväl nu är tråden inlagd i kategorin "Akvarier och tillbehör (Storlek och form på akvarium, akvariets placering, filter, värmare, belysning, etc.)" så håll er till att diskutera detta. Ditt hör definitivt inte fiskar, inredning, växter etc.
Annars låses tråden
#9 - 11 april 2012 18:59
Vad skall jag göra med de andra firrarna då? Om jag nu slänger i ett antal malawi och tar bort växterna?

Vad kan hända då?

Dina fiskar lär knappast dö bara för att du tar bort växterna. Däremot känner sig många fiskar tryggare och trivs säkert bättre om akvariet liknar deras naturliga miljö.
#10 - 11 april 2012 19:00
Ett antal Malawi blir i ditt fall 20-25 individer då de stressar ihjäl varandra annars..

:)

Det kommer upp en film om en stund i min tråd på mitt kar, där ser du lite beteende. Filmen är inge vidare men den ska mer vara en bild av hur det ser ut idag, det kommer bli fint om några veckor :)
#11 - 11 april 2012 19:01
Nåväl nu är tråden inlagd i kategorin "Akvarier och tillbehör (Storlek och form på akvarium, akvariets placering, filter, värmare, belysning, etc.)" så håll er till att diskutera detta. Ditt hör definitivt inte fiskar, inredning, växter etc.

Annars låses tråden

Kanske skulle lagt det i inredning... går den att flytta Kjell? Man känner sig så jobbig om man startar nya trådar överallt!
#12 - 11 april 2012 19:06
Ett antal Malawi blir i ditt fall 20-25 individer då de stressar ihjäl varandra annars..

:)

Det kommer upp en film om en stund i min tråd på mitt kar, där ser du lite beteende. Filmen är inge vidare men den ska mer vara en bild av hur det ser ut idag, det kommer bli fint om några veckor :)

Skall kolla det mathias! :D
#13 - 11 april 2012 19:07
Hej,

Skulle vara tacksam om jag kan få lite kritik både negativ och positiv!

http://imageshack.us/photo/my-images/28/dsc027882.jpg/

Vad kan jag förbättra? Hur hade ni gjort?

Gillar inte växterna egentligen men dom behövs ju om man inte kör malawi!

Har även funderat på att skaffa nya lysrör med blått/vitt sken! Vad kan ni rekommendera??

Mvh

Freddan
Snyggt! Men mycket snyggare om du sätter tex hög vallesneria på båda sidor så du slipper sen den fula kanten där slimlinen tar slut + fula filtergrejer:)
#14 - 12 april 2012 09:58
Tycker det var ett riktigt snyggt kar!
Hade nog gjort som ovanstående skrev och satt lite växter precis i sidorna på karet för att slippa kanterna på slimline.
Hade tyckt det passade bra med lite lågväxande växter fram till i karet också, men hade börjat med sidorna för att få bort slimline kanten, och sedan när det är klart gått vidare om se ifall det passar in med lite låga växter framtill också. Det är givetvis tycke och smak. Men jag tror det hade blivit rätt snyggt :)

Annons