Mitt nystartade 420 SA samt en av invånarna..

#1 - 26 februari 2007 21:04

#2 - 26 februari 2007 21:05
Är det blåciklider? det ser ju jätte fint ut karet...
#3 - 26 februari 2007 21:11
Jo, det är blåciklider med riktigt bra gener odlade av medlemmar i Umeå akvarieförening. Mamman och pappan har avkomma runt om i akvarierna i Ume.

Delar just nu karet med 5st Kejsartetra. Tillkommande fisk är ett stim pansarmalar Tuppkammar och ev ett par scalarer. Ngn mal blir det nog iskickat vad det lider.
#4 - 26 februari 2007 21:11
ohhh jävlar......så jäkla snyggt :D *avundsjuk*;) ...hehe nä men det var skit snyggt...fiskarna var skit snygga osså^^
#5 - 26 februari 2007 22:40
gillar dina moduler skarpt.. måste skaffa mig sånna till mitt malawikar.
#6 - 27 februari 2007 07:04
mycket fint kar :D
#7 - 27 februari 2007 14:55
Vad är det för moduler? är det en delad H modul?
och vad är måtten på karet?
#8 - 27 februari 2007 15:05
mkt fint, skaffa kardinaltetror :P
#9 - 27 februari 2007 15:07
Tjusigt!

BTN moduler rules :)
#10 - 27 februari 2007 16:30
Mycket tjusigt! Måste bara ställa en lite dum fråga, är blåciklid samma art som thomascilkid, bara olika namn?
#11 - 27 februari 2007 16:47
Fredde L skrev:
Mycket tjusigt! Måste bara ställa en lite dum fråga, är blåciklid samma art som thomascilkid, bara olika namn?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Näpps, helt olika arter. Blåciklid har du här (ett mycket tjusigt exemplar med ursprung från Venezuela men just nu simmande i Sävedalen, Partille ;)) och thomas finns här (detta exemplar härrörande från Öjersjö, Partille ;)).[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jättesnygga moduler! Tycker det är så snyggt med dem och vrider mig i lite avundsjukekramper.[/COLOR][/FONT]
#12 - 27 februari 2007 17:14
palleh skrev:
Vad är det för moduler? är det en delad H modul?

och vad är måtten på karet?

Jag har använt modul: A, H och U.

A är den till höger som jag kapad av toppen på och silikona fast den till vänster. Fungerar som en filtermodul samt teknikhörna med värmare och co2 reaktor.

H är den stora till vänster som jag pga storlek har kapat av till vänster. Fungerar som filtermodul.

U ser man knappt på bilden men den gömmer sig bakom roten i mitten.

Egentligen är H för stor för mitt kar men jag gillar att den hänger ner i karet. Utrymmet under den har jag tänkt att mobbade fiskar skall kunna gömma sig eller som ett "hangout" för dagsskygga malar.

Karet är på 150x51x62 cm och är ett Rubin.

Här kommer en bild då modulerna är monterade.

#13 - 27 februari 2007 17:16
Richard.R skrev:
mkt fint, skaffa kardinaltetror :P

Jo, vore skitsnyggt men jag tror att de riskerar att bli föda åt Blå cikliderna.

Jag har ju kejsartetra nu och de är minst lika fina, dock kan man inte ha lika många utav dem.
#14 - 27 februari 2007 17:22
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Näpps, helt olika arter. Blåciklid har du här (ett mycket tjusigt exemplar med ursprung från Venezuela men just nu simmande i Sävedalen, Partille ;)) och thomas finns här (detta exemplar härrörande från Öjersjö, Partille ;)).[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jättesnygga moduler! Tycker det är så snyggt med dem och vrider mig i lite avundsjukekramper.[/COLOR][/FONT]

Jo, det är snyggt men tyvärr kostar de en hel del vilket egentligen ligger utanför min studentbudget! Men jobbar man x-tra så kan man väl unna sig lite..

Dina kar ser inte så dumma ut ändå utan moduler...:D

Tyvärr tar vissa utav dem upp en stor plats men hey, plats med mer filterkuber..
#15 - 27 februari 2007 17:57
Oj då det var ju stor skillnad på dom, i storlek iallafall... När jag såg bilden på dreas blåciklid så är den väldigt lik honan av min thomasciklid. Svartrandig och grå med illblå prickar och den orange randen på ryggfenan. Thomashanen är mycket ljusare också. Tack för den lärdomen.
#16 - 2 september 2007 22:07
En ny och uppdaterad bild på mitt kar:

En bild på en leksugen tuppkamm med hona:

Min blåciklid hane:

Annons