Mixa grus

#1 - 6 april 2008 10:39
Har sett att i välkomponerade kar blandar man ofta grus, grov och fint. Någon mer som gjort det? Tänkte ha lite olika områden nu när jag ska göra om.

Hur har ni det?
#2 - 6 april 2008 11:13
man får vara beredd på att de olik Partierna kommer blanda sig med tiden... jag kör ett kar med blandat grovt och fint och tycker det är snyggt!
#3 - 6 april 2008 11:15
åheim skrev:
man får vara beredd på att de olik Partierna kommer blanda sig med tiden... jag kör ett kar med blandat grovt och fint och tycker det är snyggt!

Att det blandar sig är jag beredd på. Tanken är att det ska vara blandat i vissa partier. Ser mer naturligt ut. Ångrar jag mig köper jag bara nytt! :D
#4 - 6 april 2008 11:34
Jag tycker egentligen att det är snyggast att ha samma typ av sand överallt som man sedan dekorerar med stenar. Allra naturligast blir det ofta med sand/jordbottenblandning som finns i Lowtech jordbottenakvarierna. Men det kräver ju väldigt mycket växter.
#5 - 6 april 2008 11:41
MattiasL skrev:
Jag tycker egentligen att det är snyggast att ha samma typ av sand överallt som man sedan dekorerar med stenar. Allra naturligast blir det ofta med sand/jordbottenblandning som finns i Lowtech jordbottenakvarierna. Men det kräver ju väldigt mycket växter.

Har läst massor om detta med jordbotten men får aldrig något hum om huruvida det är värt det eller ej. Jag har nu sandbotten och kör med PMDD och allt växer nästan för mkt. Så är det verkligen någon idé? Är det inte CO2 som gäller ifall man ska ge sig på svårare växter då?

Annons