Mixfråga i ett 54 liters

#1 - 28 december 2005 11:56
Hej
Har för nuvarande 8 cherry räkor samt 2 amanos och en jättefin mal
Tycker det ser mycket tomt ut i akvariet och funderar på att köpa till 3 amanoräkor till men skulle vilja ha fiskar också :D

Hande funderat på Guppy, Dvärggurami och fjärlisciklider.
Blir lite orolig angående fjärilscikliden då den är köttätande för jag vill ha kvar mina små räkor :)

Så vad tror ni om en Gurami hanne och 2 honor samt ett stimm med ca 8 guppy? Eller där finns nån annan bra mix med guramisar och räkor som skulle passa bra eller skulle man kanske köpa 4 guramisarna och skippa de övriga fiskarna?
#2 - 28 december 2005 13:04
Läste lite mer på forumet sticker o köper en hanne o 2 honor sen får jag ta resten sen då de ser ut att trivas.
#3 - 28 december 2005 16:30
finns som sagt alltid en risk att guramisarna du köpte äter upp räkorna. speciellt cherry som inte blir över 2.5 cm.

skulle inte direkt säga att fjärilsciklid är ett bra val till ditt kar pga räkorna. dom skulle ligga risigt till vid lekperioden.

guppysar? :o tänk om, du kommer ha en miljon inom några månader!

du får se upp för snäckor däri... kanske skaffa äppelsniglar eller va dom heter? ser fina ut o går att hålla under kontroll lättare på grund av storleken.
#4 - 28 december 2005 18:39
du kan ju anars ha svärdbärare platy black molly
#5 - 29 december 2005 22:28
Har funderat på blackmolly men den jag såg, såg ganska stor ut den hade en c formad bak googla lite och tror det kan vara denna jag menar: [font=Arial][size=3]Black Lyretail Molly[/size][/font]

Skulle denna passa i mitt och hur många skulle man kunna ha av respektive hannar/honor och ne sak till de gillar ju bräckt vatten men det är inte mitt :S

Annons