möbel?

#1 - 12 juni 2007 13:27
Alltså: jag vill skaffa akvarium, cirkus 100 liter. Men jag är fattig och det måste ju stå på något. På vad?
Budgeten ligger totalt på 1000-1500 för hårdvaran (allt utom fisk, inredning och småsaker typ håvar). Med ett begagnat akvarium så ligger möbelbudgeten antagligen på några hundringar och så ska det ju vara snyggt och helst över knähöjd...
Mycket tacksam för hjälp i detta hjälpsamma forum!
#2 - 12 juni 2007 14:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har du kollat vad som finns i kompletta akvarium med möbel på blocket?[/COLOR][/FONT]
#3 - 12 juni 2007 14:28
precis som Maria skriver så kolla på blocket.se. Jag har köpt flera kar där, helt kompletta med kar, ställning, värmare & pump, sand för billiga pengar. det senaste, ett 250 liters komplett m allt, dessutom fr Åled m bottenfilter & rubbet för 500 kr. Så där kan du göra rejäla klipp.
Du kan ju oxå kolla på annonssidan här på zoopet.
Lycka till med din nya hobby!!!

Mvh Eva
#4 - 12 juni 2007 17:30
Jodå, är inne på Blocket dagligen... men akvarister i Uppsala vill ha ganska mycket pengar för sina akvarier (dessutom - nyss framkom det att min fru absolut inte vill att vi ska ha något som är svart och då blir det ju ytterligare krångligt...)
#5 - 12 juni 2007 18:50
Jag har ett 63L-kar på en stadig byrå - inköpt på loppis för 100 kr. När jag sökte lämplig akvariemöbel var jag gravid i 7:e månaden och provsatt på de eventuella möblerna. Blev det vingligt var de inte godkända =)! Inga vanliga möbelaffärer hade något rejält, så loppmarknaden var sista chansen för min del...
Med litet tur hittar du en vettig akvariemöbel, och om du inte har med dig någon höggravid kvinna kan ni ju vara två som provsitter den ;)
#6 - 12 juni 2007 18:51
du kan alltid bygga en möbel med regelvirke?
#7 - 14 juni 2007 13:08
Ungefär som du har gjort? Tack för fina beskrivningen på hemsidan+länk till ritning. Nu är det på g! I feel sooo taggad.:D

Eftersom jag bara ska ha ett akvarium så tänker jag spänna halvtransparent grovt tyg längs sidorna (alt sätta en dörr/lucka fram) och sätta in någon form av (vattensäker) ljuskälla i skåpet! Om jag är så här nöjd i förväg, hur nöjd ska jag då inte vara när det är klart!?
#8 - 14 juni 2007 14:47
Lycka till! Det kommer säkert bli kals!

Mvh Eva
#9 - 14 juni 2007 14:55
kul att min hemsida uppskattas:).
ditt bygge kommer nog blir skit bra, känns som att det blir bra hur det än slutar, med tanke på att man gjort det själv:).

Annons