Mobilt bredband?

#1 - 8 mars 2008 21:03
Är lite nyfiken på Telias mobila bredband. Någon som har erfarenhet???
Nu kanske jag är helt ute och snurrar men det står att det följer med ett 3G modem.
Vad jag vet så finns det inte teckning för "3-telefoner" här.
Kommer modemet isf att fungera här?? Eller har jag blandat ihop allting??

Kan man få samma hastighet som med ett fast modem?
#2 - 13 mars 2008 18:19
Jag kör med Telias mobila bredband men detta är i södra Sverige. Om din mobiltelefon fungerar ska det fungera med mobilt bredband men det blir inte så snabbt med gsm som med 3G. Dessutom kan det tidvis vara trögt då vanliga mobiltelefonsamtal går före i nätet. Jag skulle tro att det skulle bli snabbare med ett fast modem om du inte har 3G mottagning. Men gå in på www.telia.se och titta på deras kartor och deras information om du har möjlighet annars ta kontakt med en återförsäljare som kan detta bättre än vad jag kan.
#3 - 13 mars 2008 18:22
jag har det... Det vääääldigt långsamt och ganska ostabilt ibland. Men om man har 3G går det lite snabbare.
#4 - 13 mars 2008 20:43
Jag kan inte svara specifikt om Telias bredband då jag bor i Finland. Jag har några månaders erfarenhet av mobilt modem och är mycket nöjd. De hastigheter som utlovas är max. hastigheter och uppnås endast i 3G nätet. Om inte nätet är tillgängligt funkar modemet ändå, fast då går det långsamt. Jag har det långsammaste abonemanget 354 någonting/sekund och det räcker alldeles utmärkt till att surfa med. Det är klart att om man vill ladda ner tex. filmer lär det bli trögt. Här är det dessutom den absolut förmånligaste varianten på bredband.
#5 - 13 mars 2008 21:22
Jag använder Telenors Turbo 3G, det fungerar bra och har bra täckning.
Guest
#6 - 13 mars 2008 22:28
JLi skrev:
Jag kan inte svara specifikt om Telias bredband då jag bor i Finland. Jag har det långsammaste abonemanget 354 någonting/sekund och det räcker alldeles utmärkt till att surfa med. Det är klart att om man vill ladda ner tex. filmer lär det bli trögt. Här är det dessutom den absolut förmånligaste varianten på bredband.

Vad kostar det? *Nyfiken*

Använder med Telias 3G, fast bara via mobil/teveskärm när jag är i "stan".
Funkar ganska bra tycker jag.
#7 - 14 mars 2008 07:32
Anettejt skrev:
Vad kostar det? *Nyfiken*

9,90 € / mån dvs. ca. 90 SKR

Annons