Möjlighet att ladda upp bilder?

#1 - 26 december 2002 12:52
Hej, Frågan kanske redan varit uppe? Nåväl jag tar den ändå!

Skulle det inte kunna finnas möjlighet att "ladda" upp bilder här på forumet? t.ex. på sjuka fiskar algproblem mm, det jag alltså menar är att många har ju både frågor som kan vara svåra att beskriva, och digitalkameror o scannrar blir ju allt vanligare så skulle det inte vara en idé att ha ett ställe som man kan sända upp bilder och på så sätt få snabba o förhoppningsvis korrekta svar??
Jag förstår problematiken med att ha en bildserver (utrymmme mm) men man skulle kunna ha restriktioner på storlek och upplösning av bilderna, vidare skulle bilden kanske bar få ligga upp max 3 dagar eller ngt.

Ovanstående är bara ett förslag, kanske inte går att genomföra men ville höra med Er ändå.

Mvh
Niclas
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 26 december 2002 13:00
Hej,
Jodå det har varit uppe ett antal gånger tidigare. Att vi inte har gjort så är inte av teknisk utan av upphovsrättslig natur. Vi som står bakom sidan är juridiskt ansvariga för vad som finns här och vi har ingen som helst möjlighet att kontrollera vem som tagit de kort som läggs in. Så om någon tar ett foto från en annan hemsida eller scannar av från en bok och lägger in som sitt är det alltså vi som blir bötfällda.
Men det finns ju inget som hindrar att du själv har en liten minihemsida där du kan lägga upp dina foton och sedan lägga en länk dit.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#3 - 26 december 2002 13:19
Ok, då vet jag, det där med en liten egen hemsida var ju en bra idé!

Tack för svaret.

Mvh
Niclas

Annons