molly fiskhotell-möbel?

#1 - 5 januari 2009 05:48
jag har två sjövilda mycket stora hankatter som välter det mesta i möbelväg när de är på det humöret.. så därför undrar jag hur stabil foten som hör till molly fiskhotell (eller guppy, den är ju likadan) är egentligen? den ser inte alltför stabil ut på bild i alla fall.. vad rekomenderas annars att man sätter ett sådant akvarium på? det verkar inte vara direkt lätt att hitta andra akvariemöbler med ungefär rätt mått ens..
#2 - 5 januari 2009 06:07
Dom får nog vara VÄLDIGT stora om dom ska få ett 80 liters molly hotell i gungning, är det en orginal "S" formad molly pidestal?
Bilagor:
#3 - 5 januari 2009 06:25
Gaffel skrev:
Dom får nog vara VÄLDIGT stora om dom ska få ett 80 liters molly hotell i gungning, är det en orginal "S" formad molly pidestal?

ja, det är väl bara sådana som finns till det akvariumet? i alla fall vad jag har sett.. katterna lyckas få bokhyllor som väger ton i gungning ordentligt och de flyttar sofforna, som jag själv inte orkar lyfta, flera meter varje natt, så det är ganska rejäla krafter det handlar om..
#4 - 5 januari 2009 15:10
Att katter sätter överbelamrade bokyllor i gungning är ingenting ovanligt, att flytta soffor är däremot någonting som hundar annars är experter på, du får nog helt enkelt välja mellan att lära dina katter lite vett och etikett(blomsterspruta)eller att bulta fast pidestalen i parketten..
#5 - 5 januari 2009 15:39
Jag skulle nog bultat fast pidestalen i parketten om jag vore du [:o]

Jag har ett Guppyhotell som visserligen är mindre än Molly men det skulle välta om man så råkade daska till det lite för hårt. Nu har jag inte för vana att daska till mina kar (kanske karln ibland dock ;)) och katten är ganska lugn så vårt står kvar. Räcker dock att man skrapar rutan så sätter man vattnet i rejäl gungning [:o]

Man får tänka sig för var man plaserar det så det inte råkar stå ivägen när du kommer hem miss i nassen lite berusad eller om du har barn som tycker om att springa in i saker ;)

Lycka till :D

Annons