Molly-guppy yngel

#1 - 29 februari 2008 08:27
Tydligen så har min stora molly fått yngel inatt, hittade fem st. lite småsvarta så det måste vara mollys. ca 1 cm stora. nu är det så att min lilla molly som e typ hälften så stor är också på tjocken och kommer nog snart få sina med, går det bra å ha olika yngel i samma kasse då de troligtvis är i olika storlekar?

dessutom så misstänker jag att min guppyhanne parade sig igår,så om ca en månad kommer det väl små guppys. Men hon ser redan ballongtjock ut eller?[FONT=times] http://L-desu.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE3MjE0OTc1MSZ0PTEyMDQyMzk2MDEmY3VycmltZz0z[/FONT]

väldigt tacksam för svar
#2 - 29 februari 2008 19:42
hallå?! finns det någon expert där ute? :(
#3 - 1 mars 2008 11:36
Hur gör du för att få dem så avelsvilliga? Jag vill också att mina guppys, tetror, guramis och barber ska få yngel.
#4 - 1 mars 2008 13:04
När mina är gravida, vilket är ofta :) Så det svarta som du ser på bilden det är mer. Alltså det går högre upp mot ryggen. Luddig förklaring men det kanske hjälper.
#5 - 1 mars 2008 18:42
LadyM skrev:
När mina är gravida, vilket är ofta :) Så det svarta som du ser på bilden det är mer. Alltså det går högre upp mot ryggen. Luddig förklaring men det kanske hjälper.

ok tack ändå :)
#6 - 1 mars 2008 18:45
puckelanka skrev:
Hur gör du för att få dem så avelsvilliga? Jag vill också att mina guppys, tetror, guramis och barber ska få yngel.

du lär bara ha ett stort akvarium som har allas behov, gömställen å mycket växter. ja har en hanne å 3 honr, lltså guppys, han håller på hela tiden med dem. tetror ska väl vara enkla då du har dem som i stim, guramis kan du nog glömma, har hört att det är skitsvårt ;P

Annons