Molly problem bråkar med varann

#1 - 27 december 2006 14:57
Hej jag har en segelsfensmolly och en lyrstjärtsmolly som har fått ungar och nu början hanen att bråka med honan. Har har bitit av större delen av hennes stjärtfena :( yglen har jag i ett 20 liters akvarium. Jag la i honan i det också nu så att hon inte skulle dö pga hanen. Är det rätt gjort? Hjälp :confused:

http://badmanstropicalfish.com/livebearers/molly1.jpg
#2 - 27 december 2006 16:55
Ingen som vet nå? Kommer honan att äta upp ynglena om dom är i samma kar?
#3 - 27 december 2006 17:01
jag hade 1 blackmollyhona med sina yngel och det var inga problem....flytta hanen i stället så kanske han har lugnat sig tills det är dags att föra samman dem igen, annars så är han fortfarande "herre på täppan" när honan kommer tillbaka.
#4 - 27 december 2006 17:45
Men jag är rädd att sätta hanen tillsammans med ungarna.. Jag prova att flytta tillbaka honan nu och det kommer inte funka. Hon kommer dö om jag inte gör nå snart :(
#5 - 27 december 2006 17:55
Honan kan vara med ynglen.
#6 - 27 december 2006 18:02
Ska jag hålla kvar henne där ett par dagar, så kanske hanen lugnar sig? Men hon såg inte ut att va lycklig i det karet.. men hon kanske måste för att inte dö.
#7 - 27 december 2006 18:43
Kloss skrev:
Ska jag hålla kvar henne där ett par dagar, så kanske hanen lugnar sig? Men hon såg inte ut att va lycklig i det karet.. men hon kanske måste för att inte dö.

Om du har annan fisk i karet som kan äta yngeln så ha honan med ungarna i det lilla karet, annars så är det bättre att hanen får en time out i det lilla karet, det är större chans att han lugnar sig där.
#8 - 27 december 2006 19:32
Ja jag har en Synodontis eupterus och en hummer som jag tror kan vara farlig för ynglerna. För jag tror också att det hade vart bäst för hanen att lugna sig i det lilla ett tag. Men jag kanske ska prova att flytta ynglerna och honan till det stora och sätta hanen i det lilla ett tag.
#9 - 27 december 2006 22:23
Nu så här några timmar senare så har 1 försvunnit tror jag av ynglerna :( Jag har då bara lyckats se 2 av dom 3 samtidigt iaf. Kan vara så att alla är kvar. Men honan verkar då glad igen iaf och det är huvudsaken. Hanen verkar inte alls glad i 20liters.. Men han får sitta i skamvrån tills imorn iaf.
#10 - 28 december 2006 00:05
synd på yngeln men det kommer fler, var så säker...

Annons