molly yngel, när å hur

#1 - 22 september 2004 09:56
Hej, Mina mollysar (svarta) e tjocka och har simmat runt länge med detta och hannen är där å äter hela tiden vid hennes öppning, men dom släpper väl inte bara ynlerna då och då, eller? går dom inte undan och föder ett helt gäng??Har en massa platysar som har fött jättemånga yngel och dom överlever och växer upp, har mycket växter som dom kan gömma sig i, som sådan där mossa.Men jag har inte sett ett enda mollyyngel ännu. Har en sådan där födslokasse å hade en hona där i ett tag men det hände inget h,hon såg mest deprimerad ut så jag släppte ut henne igen.Jag vill ju iallfall ha några som överlever. Så frågan är om dom föder en massa på en gång eller om dom släpper dom lite då och då när dom simmar?
#2 - 26 september 2004 16:15
dom föder alla på en gång tror jag jag har haft black molly fick 16 yngel 9 överlevde. och alla kom på en gång. mvh gurra
#3 - 26 september 2004 17:06
En kompis till mig fick 80 st yngel och de kom i snabb följd. Själv har min Molly fått yngel vid 4 tillfällen och jag har tyvärr missat varenda gång, har hört att de oftast släpper dem nattetid.

/Petra
#4 - 27 september 2004 15:51
Ok tack. Jag anade nästan att det var så, hade en av mollysarna i yngellådan men tyckte så synd om henne för hon såg så deppig ut där i ju. Men 2 yngel fick hon däri men inga mer så jag släppte ut henne igen.
Men båda är jättetjocka nu Och hannen är där å verkar försöka äta upp dom när dom kommer ut så jag blev ororlig för att han ska göra så med alla, men dom går väl undan när det är så dags?
#5 - 28 september 2004 16:22
Hej du får inte tycka synd om honan när hon e i hatchery, hon klarar det.
Jag fick 3 st yngel för 2 veckor sen men jag har inte vågat släppa ut dem. Hoppas du får tillökning snart
#6 - 1 oktober 2004 23:05
hur länge hade du henne i karet då???
#7 - 11 oktober 2004 14:51
jag har nu gjort ett annat försök å stoppade hannen in i karet istället är ju han som hela tiden e på honan så nu är det ingen som försöker äta hennes yngel hon får simma i lugn och ro utan att hannen är på och försöker snappa åt sig nåt yngel som är på väg ut. Och hannen äter mat och sånt i karet vilket honan inte gjorde, så jag tror han tål det mer än henne.

Annons