Tjena!
Har nu tänkt att starta en monster tråd här där vi kan diskutera om stora-, udda- och rovfiskar. Ladda också gärna upp lite bilder på era monster:)
Auratusen skrev:Tjena!
Har nu tänkt att starta en monster tråd här där vi kan diskutera om stora-, udda- och rovfiskar. Ladda också gärna upp lite bilder på era monster:)
Kjell Fohrman skrev:Fast som sagt i denna kategori så skall "monstren" tillhöra gruppen "Övriga fiskar" och det gör säkert de flesta (t.ex. de som CizziB tar upp) - men definitivt inte sådana fiskar som jaguarciklider.
Så håll er till "kategorin"
Kjell Fohrman skrev:Fast som sagt i denna kategori så skall "monstren" tillhöra gruppen "Övriga fiskar" och det gör säkert de flesta (t.ex. de som CizziB tar upp) - men definitivt inte sådana fiskar som jaguarciklider.
Så håll er till "kategorin"
Kjell Fohrman skrev:Håll er till fiskarna i kategorin "Övriga fiskar".
Vill man prata om andra fiskar finns det andra kategorier - vill man prata om alla monsterfiskar så finns Mix-kategorin
Kjell Fohrman skrev:Håll er till fiskarna i kategorin "Övriga fiskar".
Vill man prata om andra fiskar finns det andra kategorier - vill man prata om alla monsterfiskar så finns Mix-kategorin
Aircut64 skrev:Såvitt jag kan se, så har dom flesta redan gjort det.
ettfettbranamn skrev:eller så kan du väl vara lite hjälpsam och flytta tråden till mix-fisk eftersom jag uppfattar att folk vill kunna prata om ALLA fiskar som kan tillhöra monster-kategorin? det är ju också ett sätt att moderera och dessutom borde det ju vara färre knapptryckningar än att skriva det du skrev.. ännu en vinst på det är ju att du rimligtvis borde friskrivas från ansvaret i tråden då alla monsterfiskar kan diskuteras då och du bara kan läsa och njuta tryggt förvissad om att det inte sker några övertramp.. ett tips i all vänlighet av en kollega.. :)
Kjell Fohrman skrev:Du skriver själv om Barbonymus, i inlägget innan står det om Oscars och papegojor etc.
Men som du skriver - de flesta arter i tråden hör till gruppen. det var bara ett påpekande
Aircut64 skrev:Det den här tråden går ut på är om just begreppet "monster fisk". Barbonymus Altus tillhör begreppet "monster fisk".
Angående "Oscars ciklider" så tog jag upp den som ett exempel.
3/ På rätt plats.
Skriv ditt inlägg i rätt ämnesavdelning/kategori (inlägg som ligger fel kommer att plockas bort). Om du av misstag råkar starta en ny tråd i fel kategori så skicka ett mail/pm till Kjell Fohrman om detta så flyttas tråden. Om du inte gör detta så kommer hela tråden att plockas bort.

Auratusen skrev:Fast jaguarerna blir ju 40+ cm så då håller jag mig ju till kategorin.
Kjell Fohrman skrev:Ja men lägg av - fattar du inte att vi inte har någon kategori som heter "monsterfisk". Om du och andra vill diskutera dessa fiskar så skall det självklart göras i en kategori som passar. Denna kategori heter "Övriga fiskar. Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori."
Det var trådskaparen som själv valde att starta tråden i denna kategori - det är inget som jag har bestämt. Men däremot har man själv valt en viss kategori så får man hålla sig till ämnet.
Urdrag ur Zoopets forumregler
robidobban skrev:Ja det är en stor fisk, men det är fortfarande en ciklid, så den ska man inte diskutera om här.
Aircut64 skrev:Hurra, visst är det en ciklid!
Men vi diskuterar fenomenet "monster" i den här tråden, det är just det som är tänkt. Den där cikliden tillhör begreppet "monster" hos många entusiaster.