Moraltanternas återkomst - har jag missat nåt´?

#1 - 24 november 2003 07:30
Alltså, nu blir jag nyfiken.....[:-65]

Eftersom jag tillhör tantskaran här på Zoopet börjar jag undra när jag läser Växjö-Patriks dagbok. Min moral tillhör väl inte den högsta om man säger så, men vem av oss tanter är det Du syftar på egentligen, eller samlar Du ihop oss allihop i en klump?

Numera läser jag ju inte allt som skrivs här och nånting har jag troligen missat....eller?

Stilla min nyfikenhet och berätta - snälla! [:-60]

Hälsningar från Stenungsundstanten
#2 - 24 november 2003 07:41
Mitt tips är att "moraltant" inte är ett könsbundet ord......det kanske syftar på en manlig "gnällkärring"[;)], men jag vet inte.
#3 - 24 november 2003 07:44
Samtidigt kan jag hålla med Patrik litegrand, dock inte i att det skulle vara några moraltanter, däremot att det finns folk på forumet med rejält arrogant inställning, och som anser att deras ord är lag. (Jag tänker inte på några namn när jag skriver detta, men om någon känner sig träffad så kanske det är dags att tona ner sitt ego lite [;)])
#4 - 24 november 2003 07:44
Ja, kanske det, men jag är fortfarande jättenyfiken.....[:-65]
#5 - 24 november 2003 07:45
1 sekund tidigare var jag!!!!![:D]
#6 - 24 november 2003 07:45
Kan man få en liten ledtråd utan några namn? Kanske om någon tråd?
#7 - 24 november 2003 07:50
You have mail!
*PING*
#8 - 24 november 2003 08:00
Vadslagningtråden??
#9 - 24 november 2003 10:42
*sitter å mumsar på en moralkaka*...oooooh va torr den va !!!!! å ingen smak alls i den.....möjligtvis lite fadd.

[:-128][:-128][:-128][:-128][:-128][:-128][:-128][:-128][:-128][:-128]
#10 - 24 november 2003 10:44
Jag tycker snarare att det ger en trist bismak i allmänhet.
Men, men var och en är sig själv närmast.
#11 - 24 november 2003 10:47
Om man nu "ska vara sig själv närmast" hela tiden så....é det la inte så konstigt då att man får skavsår i själen emellanåt ju !!
Å det é fällanvällan sån där honing som har "bismak" va ??? *ler sockersött*
#12 - 24 november 2003 11:19
nä du har inte missat något. vissa människor är mer förvirrade än andra bara.
#13 - 24 november 2003 11:58
[;)][:D]
#14 - 24 november 2003 12:03
Jag syftar inte på nån speciell faktiskt, utan bara på stämningen som uppstår då man i en tråd försöker överbevisa varandra om vad som är rätt och tillslut hamnar tråden långt ifrån det ämne den startades med!

Finns ett flertal sådan trådar!

Ville bara skriva av min lite så ni behöver inte ta åt er - det är inte riktat mot någon enskild som sagt..

Jag lägger iaf mina tankar i dagboken och inte i forumet som många andra...

Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 24 november 2003 12:38
Jag lägger iaf mina tankar i dagboken och inte i forumet som många andra...

Ser man på - en riktig moraltant gömmer sig tydligen i Patrik, jojo.....[;)][:D]
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#16 - 24 november 2003 12:48
Haha, visst fasen det! [:D]
#17 - 24 november 2003 13:01
Vad heter moral"tant" i maskulin form ?????
Blir det predikant måntro ???? [:-1][:-1]

För sånna där moralister envisas ju att predika mer eller mindre....*s*
Å moralkakor borde finnas mé vaniljsmak i alla fall...*muttrar*
#18 - 24 november 2003 13:04
Jag tror att den maskulina formen är "Alf Svensson" [}:)]
#19 - 24 november 2003 13:12
den va go bilbo.....
#20 - 24 november 2003 13:36
Vasa ?? *glor förundrat*....[:-1][:-1]
Å jag som alltid vart övertygad om att han Alf Svensson var ett förklätt troll i politikerkostym !!! *s*
#21 - 24 november 2003 15:40
Vad heter moral"tant" i maskulin form ?????

<font size="5">Oralfjant naturligtvis!</font id="size5">
#22 - 24 november 2003 15:44
Den var bra. Tänk så lätt det är att totalt desarmera en tråd som kunne varit en tickande bomb. Kjell vinner, han visade vägen.
MVH
magnus
#23 - 24 november 2003 16:58
Ursprungligen skickat av Tropfrog

Den var bra. Tänk så lätt det är att totalt desarmera en tråd som kunne varit en tickande bomb. Kjell vinner, han visade vägen.

MVH

magnus

Tickande bomb??
#24 - 24 november 2003 18:00
Om du inte märkte att det var väldigt nära att någon tog åt sig i början av tråden och att stämningen ändrades markant när Kjell kom in i bilden. Ja då är du så okänslig för signaler som jag trodde[:-91]
MVH
Magnus
#25 - 24 november 2003 19:01
Äh, varför ta åt sig när ingen är nämnd, och ingen är glömd...
#26 - 24 november 2003 19:55
Tycker nog att Patrik befinner sig i den skara av "moraltanter" själv...
http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16997
Kolla bara hans svar på min fråga...
#27 - 24 november 2003 19:56
Varför ta upp det om man överhuvudtaget inte nämner någon.
#28 - 24 november 2003 20:58
Humormanina grabbar!! [:D]
Coola ner...[:-25]

#29 - 24 november 2003 22:14
Ursprungligen skickat av GooGoo

Alltså, nu blir jag nyfiken.....[:-65]

Eftersom jag tillhör tantskaran här på Zoopet börjar jag undra när jag läser Växjö-Patriks dagbok. Min moral tillhör väl inte den högsta om man säger så, men vem av oss tanter är det Du syftar på egentligen, eller samlar Du ihop oss allihop i en klump?

Ursäkta min inkompetens och bristande förmåga till att sia om vad någon har skrivit i en helt annan tråd eller till och med på en helt annan sajt (lite giftigt jag medger...), men vem sjutton är Växjö-Patrik, och vad har hans personliga dagbok att göra med denna sajt om akvariehobby? Kalla mig gärna för moraltant, men jag saknar faktiskt logik i denna tråds första inlägg (ta inte illa upp bara, inget illa ment utan bara mina funderingar ;-).
#30 - 24 november 2003 22:16
Ursprungligen skickat av GaybrielSwede

Tycker nog att Patrik befinner sig i den skara av "moraltanter" själv...

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16997

Kolla bara hans svar på min fråga...

Jag har inte pekat ut någon någonstans, men tack för upplysningen!

Men vill du inte ha svar på dina frågor i framtiden så slipper du få det!
#31 - 24 november 2003 23:16
på humoramania behöver inte ämnet ha med akvarier att göra!
I detta ämnet är fritt fram för tex humor och annat har ni inte sett det, i denna ämneskategori behöver man inte vara seriös.
#32 - 24 november 2003 23:19
Patrik: det svar du skrev på berörda tråd (Citat: "Du verkar helt klart ha vräkt i alldelles för mycket mat! För om inte fiskarna åt upp vad dom fick så tyder det på att det var för mycke!"), var väl förmodligen inte illa menat av dig men formuleringen kan nog tas som ett nedlåtande omdömme av "GaybrielSwede" förmåga att utfodra på rätt vis, vilket nog togs för ett arrogant inlägg just för att du nog formulerade dig lite väl "dömmande" om du fattar vad jag menar. Sedan kanske du egentligen är en arrogant skitstövel och GaybrielSwede med all rätt tog illa vid sig, det kan jag ju liksom inte veta per telepatisk väg, men jag försökte här ge er flera olika tänkbara perspektiv man kan tolka den uppkomna situationen på. Inte för att jag vill lägga mig i er privata dispyt, men ville ändå tillföra denna tråd lite fler "verktyg" att se saker och ting med i all välmening.
#33 - 24 november 2003 23:27
Ursprungligen skickat av Rosa

på humoramania behöver inte ämnet ha med akvarier att göra!

I detta ämnet är fritt fram för tex humor och annat har ni inte sett det, i denna ämneskategori behöver man inte vara seriös.

Men jag ÄR ju en seriös kille, åtminstone NÄSTAN alltid...
#34 - 25 november 2003 02:57
Man kan skriva dagbok här på zoopet ju[:-140]
Du får väl låta bli att läsa det som står på humormania då[:-92][:-54][;)]

För här härjar tokirierna vilt presis som det ska va[:-64][:-64][:-34][:-34]
#35 - 25 november 2003 06:34
Ursäkta min inkompetens och bristande förmåga till att sia om vad någon har skrivit i en helt annan tråd eller till och med på en helt annan sajt (lite giftigt jag medger...),<font color="red"> men vem sjutton är Växjö-Patrik</font id="red">,<font color="blue"> och vad har hans personliga dagbok att göra med denna sajt om akvariehobby</font id="blue">?<font color="maroon"> Kalla mig gärna för moraltant, men jag saknar faktiskt logik i denna tråds första inlägg</font id="maroon"> (ta inte illa upp bara, inget illa ment utan bara mina funderingar ;-).

Kära Kämpefisk (ta inte illa upp Du heller, jag är bara Farmenindoktrinerad).

* <font color="red">Ingen aning, han får presentera sig själv.</font id="red">
* <font color="blue">Ganska mycket, eftersom denna dagbok finns just här på denna sajt om akvariehobby</font id="blue">
* <font color="maroon">På Humormania är det klart meriterande att sakna just logik, tycker jag!</font id="maroon">

För att förtydliga mitt första inlägg så ligger det på Zoopets tokavdelning, alltså behöver det inte ha något egentligt allvar. I dagböckerna skrivs allt mellan himmel och jord, vilket kan betyda att vissa uttalande där inte heller behöver vara av fullaste allvar! Hade jag tolkat det på ett mer allvarligt sätt, hade jag nog skapat den här tråden på en mer seriös avdelning, eller helt enkelt låtit bli att överhuvudtaget ställa min fråga!

mrsonk - Det står ju var och en fritt att skriva om precis vad dom vill i sin dagbok. Dessutom står det ju var och en fritt att läsa dessa dagböcker, eller att helt avstå!

Tropfrog - Jag förstår inte heller ett dugg vad Du menar? Allt behöver ju som sagt inte vara av allvarlig art på denna avdelning. Jag startade fortfarande den på Humormania, vilket borde ha fått Er andra att förstå hur lite allvar det var i min fråga.

Det är kanske dags att börja kolla under vilken avdelning en tråd ligger, innan ett eventuellt svar skrivs? Jag vet inte hur många gånger Humormania skall förklaras och försvaras för att alla skall begripa vad denna galna avdelning står för?

H[:o)]H
#36 - 25 november 2003 08:02
Ursprungligen skickat av GooGoo

[quote]Ursäkta min inkompetens och bristande förmåga till att sia om vad någon har skrivit i en helt annan tråd eller till och med på en helt annan sajt (lite giftigt jag medger...),<font color="red"> men vem sjutton är Växjö-Patrik</font id="red">,<font color="blue"> och vad har hans personliga dagbok att göra med denna sajt om akvariehobby</font id="blue">?<font color="maroon"> Kalla mig gärna för moraltant, men jag saknar faktiskt logik i denna tråds första inlägg</font id="maroon"> (ta inte illa upp bara, inget illa ment utan bara mina funderingar ;-).

Kära Kämpefisk (ta inte illa upp Du heller, jag är bara Farmenindoktrinerad).

* <font color="red">Ingen aning, han får presentera sig själv.</font id="red">
* <font color="blue">Ganska mycket, eftersom denna dagbok finns just här på denna sajt om akvariehobby</font id="blue">
* <font color="maroon">På Humormania är det klart meriterande att sakna just logik, tycker jag!</font id="maroon">

För att förtydliga mitt första inlägg så ligger det på Zoopets tokavdelning, alltså behöver det inte ha något egentligt allvar. I dagböckerna skrivs allt mellan himmel och jord, vilket kan betyda att vissa uttalande där inte heller behöver vara av fullaste allvar! Hade jag tolkat det på ett mer allvarligt sätt, hade jag nog skapat den här tråden på en mer seriös avdelning, eller helt enkelt låtit bli att överhuvudtaget ställa min fråga!

mrsonk - Det står ju var och en fritt att skriva om precis vad dom vill i sin dagbok. Dessutom står det ju var och en fritt att läsa dessa dagböcker, eller att helt avstå!

Tropfrog - Jag förstår inte heller ett dugg vad Du menar? Allt behöver ju som sagt inte vara av allvarlig art på denna avdelning. Jag startade fortfarande den på Humormania, vilket borde ha fått Er andra att förstå hur lite allvar det var i min fråga.

Det är kanske dags att börja kolla under vilken avdelning en tråd ligger, innan ett eventuellt svar skrivs? Jag vet inte hur många gånger Humormania skall förklaras och försvaras för att alla skall begripa vad denna galna avdelning står för?

H[:o)]H
[/quote]

Då du säger det så. Misade att tråden låg under humormania. Men var kan man skriva dagbok här på zoopet, måste vara något jag har missat? Annars ändå en riktigt intressant tråd det här där man ser den levande dynamiken och hur pass olika folk reagerar och ser på saker ;-).
#37 - 25 november 2003 08:06
Här ovanför till vänster ser Du:

Aktiva ämnen | Senaste dygnet | Sök | <font color="red">Dagböcker</font id="red">
#38 - 25 november 2003 09:00
Nämen GooGoo - har du samma ironiska humor som jag? [:D] Vad trevligt!

Men för att alla ska fatta återigen, även ni som bara läser sista meddelandet i en tråd: Min senaste DB handlar inte om någon. Den handlar om hur stämningen känns i vissa trådar - där man försöker överbevisa varandra etc.

Ingen skall ta åt sig för ingen är nämnd!

Sen att en del ska rikta pilar mot mig och vissa av mina inlägg det får jag väl ta då, men jag ser inte anledningen!

Jag tar absolut inte min hobby på fullaste allvar. Skulle jag göra det skulel jag sitta alldeles svettig framför karet å mäta vattenprover i varje hörn varje dag! Så slappna av lite nu, det är ju humormania - det e skoj! [:-79]
#39 - 25 november 2003 09:26
Skoj var ordet sa Bill....humor ska det va sa Bull. Tig ni båda sa Måns å ge mig en strömming !!!
[:-62][:-62][:-62][:-62][:-62][:-62][:-62][:-62][:-62][:-62][:-62]
#40 - 25 november 2003 15:35
Sorry.Missade att det var i dagboken. Lite förhastat av mig.

Annons