Annaica skrev:Tror mossa växer bättre om den faktiskt sitter fast i något också och inte bara ligger löst i karet... men jag kan ha fel.
surinam skrev:Det jag har under nätet är resultatet efter en ansning. Det är korta bitar alltihop. Så med tiden kommer jag kunna fylla botten med flata stenar med det här på.
Kolla det här tex http://s189.photobucket.com/albums/z319/Brante83/?action=view¤t=IMG_3617.jpg det är den killen jag köpt den här riccian ifrån :D
IaMtHeJoKe skrev:Okej, men hur kommer du att köra då?
För riccia vill vell hälst ha co2 vad jag har förstått.
DjRoman skrev:Jag har fått hem lite mossa nu av sorten "Mini tang", om det nu säger nån något. Den satt fastspänd med fiskelina på en träbit.
Ska jag låta den ligga kvar på träbiten och lägga ner allt i akvariet? Så har jag gjort men nu några dar senare så verkar det bildas nått vitt ludd på träbiten, ungefär som att den möglar.
surinam skrev:Riccia
det här är min nya favorit. Jag tänker klä den på stenar och liknande och det kommer bli kanonfint. Nåt jag för övrigt har sysselsatt mej med idag är det här
Ricciaklädd kruka Om några veckor kommer man inte se nätet alls utan den Riccian kommer att växa igenom och bli sååå himla snygg :D
Javamossa är oki men jag tycker den är svår att rengöra när man väl satt den på rot eller sten.