Multisar i Malmö?

#1 - 27 december 2006 09:42
Nån som vet om nån av butikerna har några inne ska starta nytt kar med dessa små fiskar :) det är ju hyffsat hopplöst att sitta o ringa runt till alla.

Nån som vet? Annars får jag be dom ta hem om det går.
#2 - 27 december 2006 13:50
Utökar min fråga med snäcklekare i Malmö området?

Vilka andra arter kan man ha tillsammans med dessa går det att blanda olika snäcklekare?

Håller på att göra iordningen ett nyinköpt 112L akvarie som var tänkt skulle inhålla multisar. Har läst en del om dom här på forumen men inget om man kan ha andra arter tillsammans med dessa.
#3 - 27 december 2006 17:19
Vet inte vilka du kan ha multisarna med men var du kan köpa kanske jag kan hälpa dig med :p

Jag köpte mina för ett par veckor sen på Jägerszoo AB som ligger ungefär vid toysrus. De var privatperson som hade dragit upp dem så om de har inne vet jag inte men du kan ju åtminstånde prova o ringa o höra.

//MVH Tulle
#4 - 28 december 2006 00:19
tulle89 skrev:
Jag köpte mina för ett par veckor sen på Jägerszoo AB som ligger ungefär vid toysrus. De var privatperson som hade dragit upp dem så om de har inne vet jag inte men du kan ju åtminstånde prova o ringa o höra.

//MVH Tulle

Jag börjar själv att bli nyfiken på multisar :)
Blev dock lite irriterad när jag läste ditt svar tulle89, på mig själv, jag var nämligen på jägerzoo idag för att köpa en slang till karet och inte tittade jag på några fiskar inte, nädå såååå långt orkade jag inte gå (från rullen med slang till fiskarna)[V] [:o]
#5 - 28 december 2006 07:06
Får väl köra bort o kolla om dom har några. Kan meddela status här sen.
#6 - 28 december 2006 15:25
rödtoppen skrev:

Blev dock lite irriterad när jag läste ditt svar tulle89, på mig själv, jag var nämligen på jägerzoo idag för att köpa en slang till karet och inte tittade jag på några fiskar inte, nädå såååå långt orkade jag inte gå (från rullen med slang till fiskarna)[V] [:o]

Amen det var ju lite slött får man ta o säga... :p ;) det e ju inte så många meter vi snackar om :)

//MVH Tulle
#7 - 28 december 2006 17:54
rödtoppen skrev:

Kan meddela att dels var dom svåra att hitta och så fanns det bara en ensam stackare kvar. Men hur kan man undvika att titta på fiskar när man änddå är där???
#8 - 28 december 2006 18:39
netweaver skrev:
Kan meddela att dels var dom svåra att hitta och så fanns det bara en ensam stackare kvar. Men hur kan man undvika att titta på fiskar när man änddå är där???

hehe,säg det :confused: :D .., jag hade hundarna väntandes i bilen ( och jag är alltid övertygad att de ska bli "hundnappade" när jag gör så), så jag var lite stressad[:o]
#9 - 28 december 2006 18:40
de sa inget om de skulle få in fler?
#10 - 28 december 2006 18:41
rödtoppen skrev:
hehe,säg det :confused: :D .., jag hade hundarna väntandes i bilen ( och jag är alltid övertygad att de ska bli "hundnappade" när jag gör så), så jag var lite stressad[:o]

Är väl inga problem att ta med hundarna in eller? Tycker alltid det är hundar i butiken när jag är där :)
#11 - 28 december 2006 18:43
rödtoppen skrev:

Frågade inte det var rätt mycket kunder så jag orkade inte vänta.
Men man borde kanske kunna beställa om typ Simontorp har på lager de flesta butiker tar ju hem på beställning.
#12 - 28 december 2006 18:45
netweaver skrev:
Är väl inga problem att ta med hundarna in eller? Tycker alltid det är hundar i butiken när jag är där :)

De kanske har lite mer "normala" hundar än de jag har [:o]
Det blir stirrigt som f*n när de följer med in i djuraffärer, de vet ju att det finns grisöron där[xx(] .
#13 - 29 december 2006 10:21
rödtoppen skrev:
De kanske har lite mer "normala" hundar än de jag har [:o]

Det blir stirrigt som f*n när de följer med in i djuraffärer, de vet ju att det finns grisöron där[xx(] .

Dom har väl en "hund bar" utanför också om jag inte minns fel ska dit idag igen kan kolla om dom får in fler då.
#14 - 29 december 2006 11:09
rödtoppen skrev:

Dom tar gärna in på begäran, han skulle ta in ett gäng Gul ocellatus
Tänkte dessa kunde vara trevligt sällskap till multisarna.
#15 - 29 december 2006 15:12
netweaver skrev:
Dom tar gärna in på begäran, .

Va bra :) , då kan man förbereda allt i lugn och ro :)

Annons