Munruvare

#1 - 8 november 2008 11:10
Jag har några frågor ang rubriken

Första är hur länge klarar honan sig när hon har ägg o sen yngel i munnen? eller hur funkar det för jag är ny på den fronten

samt hur ser man när hanen o honan har lekt?

ska försöka få fram några bilder på mina mun ruvuare för jag har glömt namnet på dom när jag köpte dem

Mvh Peter
#2 - 11 november 2008 16:21
Man kan se att honan simmar runt och skiftar runt saker i munnen hela tiden...ungefär som om man själv haft munnen full av småkulor. :)
#3 - 11 november 2008 19:28
smart att du tar reda på grejer innan du skaffar fisk och frågar xD
JeBoro
#4 - 11 november 2008 19:38
Kenny89 skrev:
smart att du tar reda på grejer innan du skaffar fisk och frågar xD

Och vad är det för fel med att skaffa fisk och lära sig under tiden. Måste man veta allt och vara expert innan man skaffar en fisk. Det är väl detta det här forumet är till för, att lära sig och dela med sig av sina erfarenheter. Otroligt dum kommentar tycker jag.
#5 - 11 november 2008 21:09
har hänt att jag skaffade en dowi ciklid utan att vata vad det i hela friden jag släppte i till mina små påfågel ciklider. de var ju lika stora. 2 svårt skadade dagen efter. en dog senare, man lär sig av misstagen.
#6 - 11 november 2008 21:12
jo honan kan gå upp till, ja ungefä fyra veckor, beroende på lite vad det är för fisk. en crabbo hona jag hadde en gång gick 4,5 veckor innan de simmade helt fritt.
#7 - 13 november 2008 19:19
JeBoro skrev:
Och vad är det för fel med att skaffa fisk och lära sig under tiden. Måste man veta allt och vara expert innan man skaffar en fisk. Det är väl detta det här forumet är till för, att lära sig och dela med sig av sina erfarenheter. Otroligt dum kommentar tycker jag.

Det säger sig själv att kolla upp fisken innan man köper den... Det är ju som att ha ett 50 liters kar med guppy och sen köpa en Alligator gädda och seeen fråga här på forumet om fisken som man inte ens vet vad den heter eller nåt...

Sen går det att fråga här på forumet helt klart! behöver vara en expert för att veta vad fisken man köpt heter.
Bilagor:
JeBoro
#8 - 15 november 2008 00:28
Kenny89 skrev:
Det säger sig själv att kolla upp fisken innan man köper den... Det är ju som att ha ett 50 liters kar med guppy och sen köpa en Alligator gädda och seeen fråga här på forumet om fisken som man inte ens vet vad den heter eller nåt...

Sen går det att fråga här på forumet helt klart! behöver vara en expert för att veta vad fisken man köpt heter.

Dålig liknelse, alla är vi nybörjare någon gång.
#9 - 23 november 2008 12:37
Så äntligen kommer det lite bilder på dom munruvuare som jag har köpt för ett tag sen
http://community.webshots.com/photo/2794159750103839232vbKlNz det är en hona om ni undrar

http://community.webshots.com/photo/2050438750103839232zAcTET hanen när han är i parnings tagen eller vad det heter

ber om ursäkt att det tog tid för mig att fota dom samt att det är inte det bästa bilderna på fiskarna men som alla vet är det ju svårt få det till ;)

/Peter

Annons