Idag har vi fått hem många nya invånare! :D
Jag köpte 2 Kubotai (polkadot)botior till mitt ramakvarium, och sambon köpte 2 Striata (Zebra) botior, dom hade bara 2 hemma nu i affären, men han köpte ju dom iaf..
Sen 10 Kardinaltetror tills hans juwel 180kar, och jag köpte 4 körsbärsräkor, en av dom är en hona med äggfläck i nacken :D
Sen köpte jag äntligen ett par Dvärgguramis till mitt Aquaelkar, hanen är röd med typ grått huvud och blå ryggfena, rätt vanlig enligt djuraffären, honan är mest silvergrå, men ibland skimrar hon blått med typ gula ränder..
Blyga är dom iaf, men vackra :)
Jag ska ha 2 par där i sen totalt, men det andra paret blir senare.
Sen köpte jag ett 22liters Tetrakar, vanligt litet kar med silverfärgat lock och ramp liksom.
Ska ha alla räkor i det sen :)
Mycket som hänt idag, det känns jättekul, nu har vi typ allt vi viljat ha. Botiorna har iaf satt igång nu att leta sniglar.. :)
Och ja, räkorna har det dom gör också.. :) Dom små röda sötnosarna :)
Och Amanoräkorna jag har, det var ju en som bar på rom eller nåt då jag köpte dom, och den andra visste jag ju inte om den var en hane eller hona, men sen försvann ju rommen eller larverna osv, och dom dog väl ju.. men nu idag ser jag att hon har som en fläck på ryggen upptill..
Då måste hon ju ha ägg igen, och då är ju den andra en hane :D
(Inte för att det egentligen spelar roll, jag kommer nog inte försöka odla dom, flytta larver osv till bräckvatten, jag tror inte det iaf) men alltid kul att veta könen liksom :)