Det är jag personligen som har fått det, förlåt min otydlighet. Det har varit en jäkla harang om detta sår som sedermera blev en helt svullen arm. Bölder har spruckit och antibiotikan har slagit ut hela min kropp. Jag som aldrig är sjuk annars!
Det jag undrade (och fick svar på) är om man är tvungen att behandla akvariet, om jag förstår det rätt så finns bakterien där hela tiden och man kan inte göra något åt det?
Mitt förlopp gick långsamt, jag hade inte ens en tanke på att det pyttesår jag hade på överarmen skulle vara i riskzonen, en månad (!) senare läkte inte såret, det varade och jag testade allt. I det här läget va "det bara ett svårläkt sår" och jag tänkte inte så mycket mer på det. En kväll kände jag svullnad och ökad värme i hela armen och det blev stora förhårdnader som ömmade rejält.
Nu har dom spruckit och det kom rejält med var. Det tog lång tid mellan läkarbesöken och ingen hade någon förklaring till detta så förloppet har varit smärtsamt och oroande. Google har gått varmt men jag har haft mina misstankar.
Tills för en vecka sedan, då hade dom odlat och kommit fram till att jag hade mycobakterier. Jag har ätit fyra olika antibiotika sedan dess, dalacin, kåvepenin, heracillin, ciprofloxacin och inget har hjälpt. Ska till sjukan nästa vecka och göra en utredning.