Myggstekare

#1 - 5 juli 2006 18:30
Hej alla,
jag har införskaffat mig en myggstekare, UV-A lampa i mitten som lockar till sig mygg och virade högspänningsladdar som steker dem. Nu funderar jag på om jag kan mata fiskarna med de stekta myggen. De samlas upp i en liten burk i botten så det är enkelt med.
mvh Mattias
#2 - 5 juli 2006 20:48
Har faktiskt ingen aning. Men borde inte alla näringsämnen vara borta när de är stekta. Jag bara gissar.
#3 - 5 juli 2006 21:01
Nog ingen fara med det ;) ..
Tror ju inte myggen blir "skadliga" på något sätt precis..[:o]
#4 - 6 juli 2006 17:24
Som det luktar kanske det smakar?? Vi har en som steker allt från mygg till nattfjärilar och när något större kommer....luktar det inte nice.
#5 - 7 juli 2006 00:04
Tja,
det blir rätt mycket nattfjärilar. De stora guldfiskarna älskar dem! Idag blev det en trollslända med och hanen, den glupska typen, åt upp den hel.
#6 - 15 juli 2006 20:53
Inge fara med näringsvärdet, kör på.

Enligt vissa på det här forumet är fiskar intelligenta varelser och skulle aldrig göra ngt dumt, inte heller äta ngt onyttigt.

".......när min bla. bla. bla. .......fisk pelle blev bjuden på bajs så tackade han nej för han visste att det var onyttigt för honom. Därefter pratade han inte med mig på flrera dagar, jag förstod att aldrig mer retas med honom, kära dagdok.......förstår dock inte att han ratade bajs som är så.........."
#7 - 15 juli 2006 22:20
[quote=Tri-X 400]Inge fara med näringsvärdet, kör på.

Enligt vissa på det här forumet är fiskar intelligenta varelser och skulle aldrig göra ngt dumt, inte heller äta ngt onyttigt.

".......när min bla. bla. bla. .......fisk pelle blev bjuden på bajs så tackade han nej för han visste att det var onyttigt för honom. Därefter pratade han inte med mig på flrera dagar, jag förstod att aldrig mer retas med honom, kära dagdok.......förstår dock inte att han ratade bajs som är så.........."[/quote]

Ho ho ho, hur roligt som helst, kolla ett häst, hund, katt, kanin eller marsvins-forum, då får man verkligen nog av det där, fast det är klart, flera av dom djuren äter ju bajs. :D

Vare sig människan, tamkatten, hunden eller odlad lax dog ut när de började äta "lagad mat", du kan lugnt mata med insekter från bug-zappern.:D
#8 - 16 juli 2006 14:31
Jag har faktiskt tröttnat på min myggstekare. Den tar nästan inga mygg men en sjuhelvetes massa oskyldiga nattfjärilar. Jag har satt upp den inomhus men det gör inte så stor skillnad. Den mindre jag hade tidigare, som tog mygg som bara busen, satt det en UVA glödlampa i. Den större har lysrör så det är nog olika spektra som gör skillnaden.
#9 - 28 juli 2006 03:35
skvätt lite blod på lysrören kanske de kommer? (;

Annons