Nä nu får jag ge mig inte ett kar till

#1 - 14 november 2011 19:04
Nu satte jag upp ett kar till(som om inte dom andra 6 räckte[:o]), yngelkar till mina pansarmalar, det verkar som om pansarmalarna kommit igång rejält med lek så det är bara att plocka ägg då och då:D problemet som blir när man plockar hela tiden är att yngelkassarna tar slut eller så blir dom för fulla så nu satte jag upp ett kar där dom kan växa till sig och ändå få mycket mat, nya ägg eller yngel får hänga i yngelkassen tills dom är stora nog att leka med dom andra pansarmalarna:p
Tänkte sätta i några ancistrusbäbisar med som får putsa rundor:)
Har även fått en klase äppelsnäcks ägg som jag ska flytta hit så dom får kläckas här[:o]
[ATTACH=CONFIG]49232[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49233[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49234[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49235[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49236[/ATTACH]
#2 - 14 november 2011 19:20
Härligt!!!!:D[:-15]
#3 - 14 november 2011 19:23
mm visst är det, lättare att hålla iordning på ynglen ivarjefall:)
#4 - 14 november 2011 19:39
Grattis, hur bär du dej åt? Mina leker inte ens, latmaskarna.
Måste vara jättekul att ta hand om dem.
#5 - 14 november 2011 19:44
Sju kar är väl inget, det är ju bara en liten blygsam start.
#6 - 14 november 2011 20:46
svea skrev:
Grattis, hur bär du dej åt? Mina leker inte ens, latmaskarna.

Måste vara jättekul att ta hand om dem.

Tackar, mina har varit väldigt lugna i sommar med, någon lek då och då(har nu massvis med olika sorters pansarmalar så någon sort borde ju leka nån gång;))men nu den senaste månaden har dom fått fart, jag har inte gjort något speciellt mer än kalla vattenbyten villket jag brukar ha annars med, däremot så fick mina neon greenstripe fart när jag bytte pump hm.
Visst är det kul att ta hand om dom och se dom växa upp från början:)
#7 - 14 november 2011 20:47
Bygert skrev:

Nä visst inget jag skulle ju dra ner till 3 kar nu i vinter[:o] det blev ju bara fler:p
#8 - 15 november 2011 13:31
Man kan aldrig få för många akvarier..
#9 - 15 november 2011 13:32
Så sant...:D
#10 - 15 november 2011 15:55
Bygert skrev:

Håller med! Om man staplar på höjden får man in fler på samma golvyta!
#11 - 15 november 2011 15:57
solis skrev:
Nä visst inget jag skulle ju dra ner till 3 kar nu i vinter[:o] det blev ju bara fler:p

Du får helt enkelt gå med i AA. Anonyma Akvarister! Eller vad man nu kan kalla akvarister med ett visst behov!
#12 - 15 november 2011 18:00
bossep skrev:
Du får helt enkelt gå med i AA. Anonyma Akvarister! Eller vad man nu kan kalla akvarister med ett visst behov!

Det tycker jag är ett utmärkt namn på gruppen och jag anmäler mej direkt, 5 kar nu och ett till på g 863L hörn:p
riktig kul att dina malar ynglar av sej. själv har jag ett ansistrus par som ynglar hela tiden
#13 - 15 november 2011 18:01
Ja snart skickar nog min älskling mig till AA;)
#14 - 15 november 2011 18:02
gonzo44 skrev:
Det tycker jag är ett utmärkt namn på gruppen och jag anmäler mej direkt, 5 kar nu och ett till på g 863L hörn:p

riktig kul att dina malar ynglar av sej. själv har jag ett ansistrus par som ynglar hela tiden

Såg idag när jag fixade i 100 litaren att där var yngel som kläckts i karet, någon var där ivarjefall, hittade även ett ägg på en växt som jag lämnade kvar, så länge inte räkorna hittar äggen så är det god chans att dom klarar sig:)

Annons