aa det är riktigt kul att de börjar lära sig. ja tackar för alla tips! jag skulle vilja köpa två st till och om de inte lär sig äta dött så blir de jävligt dyrt att köpa levande foder. men snart är det jus sommar och man kaske kan få tag på små yngel ute i sjön då om man har tur.
Här ska du få ett par tips till;
Mata med så mycket hel fisk som möjligt, mina Xenentodon cancila tynade sakta bort när jag matade mycket med räkbitar, jag kan inte säga säkert att det var det som var orsaken, men "näringsbrist" är en trolig orsak, en del räkbitar borde du kunna ge utan problem
Det är troligt att till exempel hel krill är bättre mat än räkbitar, tills de kan ta hela "salladsräkor".
Om du har tillgång till ett vattendrag med fisk i så sätt en fälla för småfisk, kolla att du inte ser några tecken på sjukdom/parasiter på småfisken så brukar det gå bra, det behöver inte vara sommar för att få fisk i fälla, även om det underlättar om det är isfritt.
Och så sista tipset för den här gången, Använd bara vetenskapligt namn, som du märker skapar dåliga populärnamn en massa onödiga missförstånd.