Naffsiga Glödbandstetror?

#1 - 3 november 2004 06:43
Jag har nyss införskaffat 10 st Glödbandstetror och 1 Siamesisk Kampfisk. Jag trodde faktiskt att Glödbandstetrorna var "snälla", men kampfisken har fullt upp med att hålla ryggen fri från dom små ettriga tetrorna som hela tiden naffsar i hans fenor. Kommer detta bli bättre när dom "bor in sig" eller är det bara att skänka bort min fiiina röda kampfisk?

Tacksam för ALLA svar...

#2 - 3 november 2004 06:51
Säker på att de är glödbandstera? har haft dom i fler omgångar aldrig varit med att dom gått på andra fiskar.
#3 - 3 november 2004 06:53
Jag har aldrig hört att glödbandstetror skulle vara elaka prova ett litet tag till sålänge dom inte skadar kampfisken annars skulle jag skänka bort den ... men jag kan säga att jag inte är expert på dom

Lycka till
/Henrik
#4 - 3 november 2004 07:00
Hmm. Jag är säker på att det är glödbandstetror. Men jag tror det är en eller två individer som är terrorister. Dom är för övrigt också väldigt aktiva och alltid i farten. Kan man inte "aktivera" sina fiskar på nåt sätt.. :o)
Jag har provat med ärtor och det håller dom sysselsatta några timmar, men jag kan inte hålla på och lägga i ärtor varje dag. Då blir det väl nitrit. Någon annan som har några förslag?
#5 - 3 november 2004 07:14
Har du lite mer info om karet? Jag vet inte riktigt man tar ju inte en fisk på promenad i skogen direkt .) kanske är för öppet i karet så dom känner sig otrygga? svårt att veta
#6 - 3 november 2004 07:20
Akvariet är på 105 liter med tre rötter, skiffer-grotta, hög keramik-stubbe och ganska mycket växter, både höga och låga. Så jag tror inte att det beror på att de inte kan gömma sig. Det där med att ta ut dom på promenad vore välbehövligt, men det kan ju bli lite kallt för dom små busarna.. :o)

Annons