Någon med Juwel?

#1 - 20 juni 2007 19:17
Hej,

Håller på att försöka få mitt Juwel Rio 400 med originalbänken i våg. Tror jag lyckats riktigt hyfsat, dock har jag en fundering. Då jag tar tex en bit av en uppklippt aluminiumburk, kan jag på flera ställen köra in denna bit mellan ramen på akvariet och bänskivan. Visserligen är det trångt, men det går. Finns det någon vänlig själ med ett juwelakvarium som kan berätta/testa hur erat akvarium ligger mot skivan. Har fyllt och tömt ett flertal gånger men får ingen fason på detta.

:confused:

Hälsar Peter
#2 - 21 juni 2007 07:07
Någon?
#3 - 21 juni 2007 13:29
Det finns nog trådar om detta men om nu karet skulle vara så känsligt för att inte stå i våg, tror du inte det skulle vara justerbara fötter på juwel karet då?
Det är ju smått omöjligt att få ett kar utan ställbara fötter som sitter en bra bit in under bänken i våg om man ska behöva balansera upp karet med hjälp av annat under.

Om du tycker karet står ivåg så är nog allt som det ska.

mvh
#4 - 21 juni 2007 19:57
På mitt Juwel 180 får jag int in något mellan ram och bänk.
#5 - 21 juni 2007 21:15
finns inga ställbara förtter på juwelkarena,, en av dom få nackdelarna med juwel. om du får in nåt emellan karet och bänkskivan på vissa ställen bara så verkar det ju som skivan är skev eller nåt . lyft av karet från bänken och kolla det. är det skevt skulle jag ha lämnat tillbaka bänken för juwel ska ha så bra kvalitet så att det ska vara helt spikrakt.

finns ju måndagsex från alla kända märken.

Annons