Någon som fattar?

#1 - 3 juni 2008 18:02
Jag har lagt ut en annons på min lokala marknad. Det ringer en idag och ska köpa allt. Ringer och frågar igen om hon menade fiskarna också. Det var en utländsk kvinna som bröt lite på svenska. Borde inte ha någon betydelse. Men det jag undrar är om jag har skrivit annonsen så att det blir fel?

Snälla hjälp mig. Jag kan och vill inte skicka med alla fiskarna om dom ska bo i det här lilla akvariet. Akvariet är bara på 37 liter.
#2 - 3 juni 2008 18:23
Som jag fattar annonsen kan man göra som kvinnan antagligen tänkt sig, att ha alla fiskar i 37 liters karet.
Men förklara för henne att det inte funkar med alla de fiskarna i karet, så får hon ta det som hon vill;).
#3 - 3 juni 2008 18:45
Så jag har skrivit lite luddigt med andra ord. :p
Är inte hemma då dom kommer utan det är min man som får ta det.

Något bra tips på hur jag ska formulera min annons?
#4 - 3 juni 2008 18:58
Ser annonsen bättre ut nu? http://www.marknaden.fi/object.con?id=17772
#5 - 3 juni 2008 19:13
Det ser bra ut, dock så kan du ändra att du säljer fiskarna separat, då de inte ska gå i det lilla karet. Jag förstod dock vad du menade, men en som inte har svenska språket som modersmål kan säkerligen missförstå det ^^
#6 - 3 juni 2008 21:34
johanski skrev:
Jag förstod dock vad du menade, men en som inte har svenska språket som modersmål kan säkerligen missförstå det ^^

Likaså som trådskaparen som kommer från Åland:p!
Skämt åsido, nu ser annonsen bra ut och jag hoppas att allt går vägen:).
#7 - 4 juni 2008 06:34
Tackar. Fick ett mejl sent igår kväll där en ville köpa akvariet omgående. Efter att jag ändrade på annonsen.
#8 - 19 juni 2008 16:45
Hej jag har akvariefiskar men mina fiskar simmar bara upp ner upp ner jag tror att
jag har för lite gömställen för att dom är bara hunriga nästa alltid dom är bara frame
vid akvariet nästan alltid.
#9 - 19 juni 2008 20:35
Simon H skrev:
Hej jag har akvariefiskar men mina fiskar simmar bara upp ner upp ner jag tror att

jag har för lite gömställen för att dom är bara hunriga nästa alltid dom är bara frame

Frågetecken
#10 - 19 juni 2008 21:24
Simon H skrev:

Hur är det relevant med trådskaparens fråga :confused:

Starta egna trådar om du undrar över nåt som inte alls hör hemma i andras trådar.
#11 - 20 juni 2008 07:28
jag menar att jag tror att mina fiskar har de tråkigt när dom simmar upp ner upp ner
i mitt akvarie jag tror att dom har för lite gömställen !!!!!.
#12 - 20 juni 2008 07:36
Simon H skrev:
jag menar att jag tror att mina fiskar har de tråkigt när dom simmar upp ner upp ner

i mitt akvarie jag tror att dom har för lite gömställen !!!!!.

vad sägs om att göra någonting åt detta då? sådana frågor får du allt ställa i en annan tråd..
#13 - 20 juni 2008 07:40
Raggsockan skrev:
Tackar. Fick ett mejl sent igår kväll där en ville köpa akvariet omgående. Efter att jag ändrade på annonsen.

hehe.. tänk va lite ändringar kan göra susen.. ändrade om i min annons ang 600L och nu är det fler intressenter helt sonika.. kanon! :)
#14 - 20 juni 2008 07:43
ok tack
#15 - 20 juni 2008 08:29
ingen orsak.. är glad att jag kan hjälpa till med min expertis :D [:-46]

Annons