Någon som har varit i Bulgarien?

#1 - 3 juni 2007 18:06
hej.. sitter här och planerar sommarens utlandsresa och kom fram till att jag vill åka till bulgarien.

någon som har varit där i sunny beach och vill berätta lite hur det är där.
vet i alla fall att det är billigt där och att det är ganska populärt ställe, men mer än så vet jag inte.

är maten bra? fina stränder? trevligt folk? är allt billigt? hur är nattlivet?

/Andreas
#2 - 3 juni 2007 18:07
nattlivet är nog helt okej, med tanke på att varenda männska mellan 17 och 23 åker dit i augusti :p. Mina polare var där förra året och dom köpte en 75cl saranof för 30 eller 50kr
Bilagor:
#3 - 3 juni 2007 18:10
tack för ditt utförliga inlägg ;) har du varit där själv?
har nog tänkt att åka dit i slutet på juni eller början på juli,, hur är vädret då? någon som vet?
#4 - 3 juni 2007 19:22
Pappa har vart där men vet inte annat än att det var lite gammaldags och god mat.:)
#5 - 3 juni 2007 19:32
tack för ditt utförliga inlägg ;) har du varit där själv?

har nog tänkt att åka dit i slutet på juni eller början på juli,, hur är vädret då? någon som vet?

hehe.
nä ja har inte varit där, e inte så mycket för å åka å festa konstant i en vecka hehe. jag åker hellre iväg å bara softar å grillar i en vecka haha :d. Vädret vette tusan asså, men man tycker ju det borde vara högsäsong i augusti efterosm alla åker dit då:p. Det borde la finnas fakta nånstans på nån resebyrås hemsida om när vädret är bra osv. men om du gillar å festa å allt sånt så tycker jag nog du ska dit, för hört att det är bra festliv.
#6 - 3 juni 2007 19:37
Pappa har vart där men vet inte annat än att det var lite gammaldags och god mat.:)

hehe jo, föräldrar ser väl den sidan av ställen som inte alla ungdomar gör hehe:)
#7 - 4 juni 2007 04:13
jo högsäsongen är väl juni till augusti.. blir nog vecka 29 vi åker . det blir nog bara en partyresa så då funkar nog sunny beach ganska bra, hoppas bara att det inte är alldeles för många fjortisbrudar där.

angående maten så har jag hört att den inte ska va speciellt god men den har blivit bättre än för några år sen. men dom använder typ bara salt och peppar på all mat,, läste att det var många som tog med sig egen grillkrydda :D
nej föräldrar är ju oftast på andra ställen än inne i sunny beach,, det är ju bara partyställen där så det passar nog bra till mig :)
Bilagor:
#8 - 4 juni 2007 17:02
ingen mer som har något att säga eller berätta om bulgarien? :)
#9 - 4 juni 2007 19:27
deras esc låt var bra ;)
#10 - 4 juni 2007 19:45
deras esc låt var bra ;)

verkligen jättekul men vill gärna ha lite vettiga kommetarer från folk som har varit i sunny beach.

någon förresten som vet om flygplatsen ligger nära SB??
#11 - 4 juni 2007 22:12
Jag har varit i Sunny Beach... tre år på rad och tre veckor åt gången... men det är så länge sen nu så det räknas väl knappast! (87-89)
Så gott som allt är väl nybyggt där idag men vad jag har hört så är stämningen densamma!
Mycket billigt var det då (helpension tre veckor för 3500...och man klarade sig lätt på 3000 i fickpengar) men även idag är det ett av dom billigare semester ställena.
Jag tror ju inte att det finns så himla mycket att se just i närheten av Sunny Beach (kanske några ruiner och en och annan "bergsfest" med dans på glödande kol...) men om man är ute efter en härlig sand strand och ett hyfsat uteliv, så är det nog fortfarande ett paradis... och i så fall bryr man kanske inte sig så mycket på att maten inte är världens bästa...

Om det nu bara är hälften så bra som det var för 20 år [:-10] sen så rekommenderar jag verkligen en resa dit...
#12 - 4 juni 2007 22:14
Det tog ca en timme med buss till "mitt" hotell... men precis som på andra ställe så beror det ju säkert på vilken runda bussen kör...
#13 - 4 juni 2007 22:33
Jag var visserligen i Golden Sands förra året och startade en tråd om det här på zoopet, du kan läsa lite om sunny där med.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=91241&highlight=golden+sands
#14 - 5 juni 2007 04:14
hej tinaW. passar mig perfekt då för jag vill verkligen inte se massa fula ruiner och annan skit :) jag vill ligga på stranden och dricka öl och bada och sen festa på kvällen, blir helt och hållet en partyresa den här gången, så då passar nog SB ganska bra skulle ja tro, maten har jag hört att den ska va sådär men jag har fått lite tips på bra resturanger som ska servera god mat.
och billigt är det i alla fall, tror jag läste att det var det billigaste landet i europa, men jag vet inte om det bara gällde som badort eller överhuvudtaget.

glen, ska ta o läsa din tråd, men det får bli efter att jag har sovit :)
Bilagor:

Annons