Någon som prövat BTN:s malawi-ex?

#1 - 23 januari 2007 18:27
Hejsan!

Håller på att planera inför nya malawikaret. Expresstrafik mellan Akv. Leasing och Akv. Lagret ^^ Från början funderade jag på ett 200liters. Sedan blev det 240. Sedan 300. Nu tror jag att jag har bestämt mig för ett 375 liters. (150x50x50) Så kan det gå :p ^

Nu undrar jag. Är det någon som har prövat det exempel som finns i "Back To Nature: Guide om malawi" Det exemplet för ett 400liters. Det är som följande:
[LIST]
[*]C. Borleyi (1:3)
[*]Sc. Fryeri (1:1)
[*]Ps. Demasoni (3:3)
[*]Aul. Jacobfreibergi (1:1)[/LIST]Vore kul att höra folks erfarenheter om denna blandning. Tar mer än gärna emot tips och kommentarer från folk som aldrig prövat just denna blandning.

Vad tror ni om lek? Tips på inredning? Hur ska jag bygga grottor? Annats speciellt att tänka på?

Tack på förhand!
Mvh. Simon.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 23 januari 2007 18:51
Man skall nog se rekommedationerna i boken mer som exempel på vilka typer av fiskar som man kan ha ihop. Iställe för C. borleyi funkar det säkert lika bra med någon annan Copadichromis etc.
Det skall förövrigt vara 1:3 av denna art och inte tvärt om
#3 - 23 januari 2007 19:07
Jo, att det är mest rekommendationer har du nog alldeles rätt i. Men när jag varit och tittat på fiskar så har det varit just dessa 4 sorter jag fastnat för. Helt oberoende boken. När jag sedan såg exemplet med alla 4 arter som exempel tänkte jag att jag skulle fråga här :) Så jag har inget intresse av att byta ut nån ^^

Det ända riktiga problemet jag kan se är väl Fryeri+ Demasoni.. Men jag är beredd att pröva.

Tack för korrektur-läsningen :p Blir lätt lite seg efter lång skoldag+ provplugg...

Tack för det snabba svaret! Keep 'em coming!

Mvh. Simon
#4 - 23 januari 2007 20:25
Demasoni, ska man inte ha dom i större grupper än 3+3 ?

Annons