Något för TV4 kanske?

#1 - 18 december 2008 15:19
Jag kom bara att tänka på att det finns så många olika inredningsprogram. Roomservice, Äntligen Hemma osv. osv. Varför startar de inte en serie som heter Akvariefixarna? Ett par erfarna akvarister åker runt och uppfyller folks akvariedrömmar :D Fixar in akvariet, inreder (eller kanske inte :p) och pratar med djuraffärer så det bara är att fara och hämta fisken eftersom. Skulle det vara något tror ni? :D
#2 - 18 december 2008 15:26
skulle sitta och anmäla mig till dom i tid och otid...haha :D hmm
#3 - 18 december 2008 20:57
Kul ideé, nu hoppas jag bara att någon nappar:d på den:)
#4 - 22 december 2008 21:47
LA Fishguys på youtube kanske? Finns säkert 40 avsnitt.

&" target="_blank">http://hk.
&
#5 - 22 december 2008 22:08
24 525 medlemmar på zoopet, 5812 medlemmar på ciklid.se

Säg att det finns lika många seriösa akvarister till som inte är medlemmar så blir det ca 50 000 seriösa akvarister. Tror inte att det räcker för att locka reklam till programmet:(
#6 - 23 december 2008 17:23
Kanske nån timme på någon svt kanal? =)
betalar ju vi för ändå ;)
#7 - 23 december 2008 18:17
ja precis, med tanke på vad de sänder nuförtiden så borde man ju kunna klämma in nåt akvarierelaterat! .. :)
#8 - 24 december 2008 13:37
Anses nog vara för seriöst, för lite tramsfaktor för att åtminstone TV4 skulle vara intresserade. Och för lite "risk" för troschocker och bråk TV inte visade.

Och skulle de göra nå´t liknande så skulle det nog vara på väldigt grundläggande nivå, av typen "det här är en guppy, och det här är flingfoder, och glöm inte att hälla vatten i akvariet".

Minns att det gick nå´t program från UR för hundra år se´n, som var ganska basic, alltså inget för de mer erfarna.
Guest
#9 - 25 december 2008 22:59
Jag kommer också ihåg ett program för säkert 15 år sen som gick på svt och det var skitkul att se att akvarium fick lite sändningstid.
#10 - 26 december 2008 07:10
JA! UR-programmet om Akvarier var ju apskönt. Inte för att jag minns mycket av det idag men jag skulle gärna se en repris bara för att :D

//C
#11 - 26 december 2008 07:51
petnym skrev:
LA Fishguys på youtube kanske? Finns säkert 40 avsnitt.

&" target="_blank">http://hk.
&

Sjukt tråkigt program, borde vara mer inredning, och mindre pump teknik.
#12 - 26 december 2008 12:52
Fattar inte något om det där med pumpar mer än vad som behövs för att starta en och rengöra :D Ganska tråkigt, håller med
#13 - 26 december 2008 12:55
ibis skrev:
Fattar inte något om det där med pumpar mer än vad som behövs för att starta en och rengöra :D Ganska tråkigt, håller med

Jag fattar inte ens det riktigt. xD

Detdär med filtermattor måste jag lära mig, i mitt gamla akvarium har jag ju bara en såndär rulle som man tar ut, rengör, och sedan lätt sätter dit igen. Men i dehär nya så måste man planera hur grovt filter man ska ha i olika lager. :S :p
Guest
#14 - 26 december 2008 12:58
Lafish e helt ok tkr ja. Men fult av honom att inte använda äkta koraller utan använder tråkiga döda som han målat..

Annons