Något riktigt skrockvänligt!

#2 - 10 december 2005 17:50
Hi hi smart jycke ;)
#3 - 10 december 2005 18:22
Haha.. måst roa sig själv :)
#4 - 10 december 2005 21:02
hahaha :) inget sne han är hunden el!!! :)
#5 - 11 december 2005 05:02
synd om hunden.
inget bra beteende, kan ju förstöra tassen dessutom
#6 - 11 december 2005 19:18
Tror inte hunden har något problem med de där alls faktiskt... De är ju antaligen bara i liggande ställning och med ett ben i munnen detta udda beteende visar sej ...
#7 - 12 december 2005 03:24
Mentala problem eller fiskelina i tassen.
#8 - 13 december 2005 12:01
Hahaha...snacka om att jävlas med sig själv...riktigt skojjig hund med humor:D
#9 - 13 december 2005 12:10
Håller helt klart med Raven. Någonting är galet med en hund som beter sig på det viset och jag har svårt att se humor i det.. :(
#10 - 13 december 2005 17:29
Om den beter sig så mot sig själv när den har ett ben, tänk om ett barn skulle stoppa fram handen *ryser*
#11 - 13 december 2005 18:58
ett sånt beteende hade jag aldrig accepterat själv utan gjort vad man kunnat för att få bort det.

båda hundarna jag haft var tränade på att inte bli aggressiva om man gick fram och tog matskålen ifrån dom till exempel just med tanke på barn.

en hund är inte bara ett djur det är även ett potentiellt "mordvapen" och ska behandlas som sådant.

får hoppas att de bara va i filmklippet hunden hade det beteendet.
#12 - 15 december 2005 15:52
[QUOTE=peterhaack]Om den beter sig så mot sig själv när den har ett ben, tänk om ett barn skulle stoppa fram handen *ryser*[/QUOTE]

Barn har väl fan inte vid en hund att göra vare sej när den äter mat el tuggar på ett ben.. El sover el skiter å pissar typ.. Inte enligt mej iaf...
#13 - 16 december 2005 06:26
Nej det är helt rätt att en hund också har rätt till sin egen privata sfär och att få vara ifred. Men barn är barn och då vill man inte att hunden ska bete sig på det här sättet bara om barnen vill klappa hunden. Men nu var det ju inte det som vi reagerade på utan snarare på att några av oss inte tyckte att det var roligt att se utan blev snarare illa berörda.
#14 - 16 december 2005 12:51
Det är inte barnen som är problemet utan föräldrarna! När jag gick ut med en manchesterterrier som absolut inte ville bli klappad jo vad hände då? En massa ungar kom och ville klappa den söta hundvalpen (en manchesterterrier är en liten hund) och föräldrarna brydde sig inte ett skit! Dom bara stod där och trodde allt var ok medans ungarna bara sprang fram mot hunden som uppfattade det som ett hot. Som tur var skrek jag till innan dom han bli bitna. Då händer följande: 1 Barnen blir rädda och springer till mamma. 2 En rasande morsa går mot mej och tjafsar om att man inte skriker åt barn även om dom tänker klappa min hundjävel (till mitt försvar ska jag tilläga att jag bara sa åt dom att dom inte får springa mot hunden). 3 Hunden gör ett utfall mot mamman och kopplet tar slut, ca 20cm framför en väldigt aggresiv står en vättskrämd förälder! Vad kan man lära av historien? Jo att man alltid ska lära barn att fråga ägaren ifall dom får klappa hunden, håll hundar och barn under uppsikt och att alla mäniskor är inte lika smarta som du.
#15 - 16 december 2005 14:42
helt rätt Hugin
föräldrar ska ALDRIG låta sina barn gå fram utan att fråga först.
hugger hunden är det alltid ägaren som åker på det oavsett vad.

men tyvärr skiter alldeles förmånga föräldrar i sina ungar i dagens samhälle
#16 - 16 december 2005 14:46
En hund kan inte "jävlas" eftersom en hund inte har ett logiskt tänkande.
Av vilken anledning skulle sedan en hund göra så här mot sig själv? Är den på ngt sätt ett hot mot sin egen existens?
Nej detta är garanterat ett sjukt och elakt skämt. Kan inte se något skoj med den här videon alls, men det är ju min åsikt.
#17 - 16 december 2005 19:16
Jag tycker den e väldigt kul...funderar på att göra en likadan med min hund...Hon lyfter dock bara lite på läppen..den här doggen vart ju riktigt sne en stund där..
#18 - 17 december 2005 01:11
Alla blir vi saliga i vår tro.....

Annons