nån mer än jag???

#1 - 11 maj 2006 23:51
som håller annat än de "vanliga" ungfödarna ?
själv håller jag
Heterandia formosa Dvärgtandkarp
Poecilia melanogaster Svartbukslimia eller Blå limia
Gambusia affinis Moskitofisk

Har haft fler arter men de har fått stryka på foten för övriga projekt
#2 - 15 maj 2006 10:04
Jepp, jag håller Ameca splendens. Är väldigt inne på ungfödare för tillfället och då inte bara de "vanliga". Synd att de verkar vara så få som är intresserade av de lite mer ovanliga ungfödarna som man sällan hittar i zoohandeln. De allra flesta akvarister verkar föredra ciklider och då främst malawi. Har själv odlat en hel del ciklider och detta var rätt trevligt, men det finns ju faktiskt andra fiskfamiljer som är minst lika trevliga.
#3 - 16 maj 2006 20:25
jepp... ibland går man "varvet runt" och börjar med liknande fiskar som man hade i början.
just nu kollar jag runt efter just ameca i gbg... vore kul att ha igen
#4 - 5 januari 2007 11:42
jag har ameca splendens, som precis fått yngel, ENORMT stora yngel ca: 25 mm och kraftiga som bara den, fullt utfärgade direkt. Bracyraphis roseni, är också en fin levandefödare jag har, dock inga yngel än, och så har jag xenotoca eiseni som har fått flera stora kullar med stora kraftiga yngel
#5 - 5 januari 2007 13:19
Jag har Ameca, Svartbukslimia, Endlers och vanlig guppy samt mollisar [black, silver, salt&pepper, golddusk] men är jämt på jakt efter fler roliga levandefödare :)

De är enligt mig de absolut roligaste för man blir alltid glad av ynglen :)
#6 - 5 januari 2007 18:49
Har följande:

Xenotoca eiseni
Dvärgtandkarp
Dvärgsvärdbärare
Vildguppy
Endler
Blå limia/svartbukslimia
Limia periguae/glitterlimia

Hoppas på fler arter framöver :D

/Matsvin.
#7 - 8 januari 2007 04:00
Har också en del som man kan kika på i min profil.. ska bara få dit mina olika vildformer av svärdbärare.. de fattas.. finns 4 vildformer av dem också som inte finns på min fisklista... ( man får inte plats med mer i profilen där jag skriver.. så ska se om jag kan skriva ngn annanstans.. )
#8 - 14 juni 2007 16:13
Det är himla roligt med ungfödare, jag har haft det mesta i fiskväg men faller som oftast tillbaks till ungfödarna.

Det som jag har nu är:
Endlers Guppy
Blå Limia
Indianplatyn
Black Mollyn

Det är inte så mycket än men jag har planer på mer, och flera akvarier förstås så att jag får plats med alla dom fiskar som jag så gärna vill ha..:)

Hälsningar Anneth
#9 - 14 juni 2007 16:27
Jag har viltfångade guppyn och viltfångade svärdbärare, dessutom vanlig platy och olika mollyn.

Skulle gärna ha flera av dom arter ni räknar upp, men jag har inte sett dom i handeln.
#10 - 16 juni 2007 17:53
Lite olika

Jag håller på med dvärg-tandkarpar och lite vanliga öevandeföddande.

Har:

Guppy.Endlers guppy.Black molly.segelfens molly.dvärg-tandkarp.platy.
#11 - 16 juni 2007 18:18
Åhh Dvärgtandkarpar ska jag också ha ngn gång, jag tycker dom är så fina..

Hälsningar Anneth
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 16 juni 2007 20:29
Jag har Xenotoca variata, Characodon lateralis, Xiphophorus clemenciae, Xenotoca eiseni, endlers och black molly

Annons