Nån som har en ide?

#1 - 28 februari 2006 15:06
Jag skulle behöva nån smart ide' av nån.
Det är så att jag har ett tomt plast terrarium som igentligen är tänkt för amfibier t.ex. grodor,och då har dom gjort de så dumt att dom har har gjort typ som lufthål runt hela terrariumet högst upp så man kan inte fylla den helt full med vatten för då rinner allt ut.
Någon som kan komma på hur man skulle kunna täcka igen dom där lufthålen så man kan fylla den helt full med vatten på något hyffsat snyggt sätt iaf
#2 - 28 februari 2006 15:19
[quote=Legisten]Jag skulle behöva nån smart ide' av nån.
Det är så att jag har ett tomt plast terrarium som igentligen är tänkt för amfibier t.ex. grodor,och då har dom gjort de så dumt att dom har har gjort typ som lufthål runt hela terrariumet högst upp så man kan inte fylla den helt full med vatten för då rinner allt ut.
Någon som kan komma på hur man skulle kunna täcka igen dom där lufthålen så man kan fylla den helt full med vatten på något hyffsat snyggt sätt iaf[/quote]

Hur stora är hålen? Kanske kan använda silikon eller smälta ihop hålen... kanske nån annan som har ett bättre förslag...?
#3 - 28 februari 2006 17:31
Plast böjer väl sig inte sant???
#4 - 18 mars 2006 16:55
Visst böjer plast sig?
#5 - 18 mars 2006 17:13
låter inte som nån bra ide att använda terrarium.

väggarna 'r högst troligen för svaga för att klara vatten på ett bra sätt och blir det vattenskador pga läckage så går inte försäkringsbolaget in och täcker det.
#6 - 18 mars 2006 17:53
Håller med raven, låter ganska onödigt. Ska du ha det som yngelakvarium eller vad har du tänkt?
#7 - 18 mars 2006 20:49
Hur många liter är det på man kan ju ha halva akvariet fyllt.

Annons