Nån som kan tyska?? (behöver hjälp med att översätta)

#1 - 15 november 2007 09:59
Igår startade jag upp mitt 100 liters akvarium! Ska ju hälla i såndär bakteriegrejs... Problemet är att det endast står på Tyska! Nån som kan hjälpa mig översätta??

Bei Neueinrichtung und nach krankheitsbehandlung:
1. Tag 10 ml auf 100 liter, 9 weitere tage: täglich 10 ml auf 300 liter. Nach 48 stunden schrittweise mit dem fichbesatz beginnen. Im meerwasser jewels doppelte dosis anwenden. Beliebige Uberdosierung ist problemlos möglich.

Har lite andra frågor också.... Ska pumpen stå igång dygnet runt eller ska man stänga av när man går och lägger sig?

När försvinner alla små luftbubblor som sitter på glaset och växterna?

Tacksam för svar!
#2 - 15 november 2007 10:06
Kan inte tyska, men pumpen ska i allafall vara igång dygnet runt. Luftbublorna brukar førsvinna efter några timmar om jag minns rætt...
#3 - 15 november 2007 10:12
Jag kan väl inte direkt tyska men det står typ:

Dag 1: 10 ml per 100 liter
De nio följande dagarna 10 ml per 300 liter

Och presis som sagts tidigare, pumpen ska vara på dygnet runt :)

Om du väntar så kommer det säkert nån som kan tyska :)

(annars kan du försöka använda babelfish som översättning)
#4 - 15 november 2007 10:14
Tack så hemskt mkt för era svar! :D

Ihh vad detta är spännande! Längtar tills jag får köpa och lägga i fiskarna!
#5 - 15 november 2007 10:15
http://babelfish.altavista.com/

"During new installation and after disease treatment: 1. Day 10 ml on 100 litres, 9 further meets: daily 10 ml on 300 litres. After 48 grant gradually with fichbesatz begin. Use double dose in the sea water jewels. Arbitrary Uberdosierung is problem-free possible."
#6 - 15 november 2007 10:16
Elin.G skrev:
Tack så hemskt mkt för era svar! :D

Ihh vad detta är spännande! Längtar tills jag får köpa och lägga i fiskarna!

Jag brukar stoppa i ett par fiskar redan efter en dag (som sedan får gå själva i ca en månad) för att starta upp akvariet och få igång "nyttobakteriekulturen".

Lycka till! :)
#7 - 15 november 2007 12:29
Bei Neueinrichtung und nach krankheitsbehandlung:

1. Tag 10 ml auf 100 liter, 9 weitere tage: täglich 10 ml auf 300 liter. Nach 48 stunden schrittweise mit dem fichbesatz beginnen. Im meerwasser jewels doppelte dosis anwenden. Beliebige Uberdosierung ist problemlos möglich.
Vid nystart och vid sjukdomsbehandling_
1) Tillsätt 10 ml per 100 liter, sedan dagligen under ytterligare 9 dagar 10 ml per 300 liter. 48 timmar efter första doseringen kan du gradvis börja släppa i fisk. I saltvattensakvarier använd dubbla dosen. Om man vill kan man utan problem använda högre än rekommenderad dos.
#8 - 15 november 2007 12:32
Azur skrev:
Vid nystart och vid sjukdomsbehandling_

1) Tillsätt 10 ml per 100 liter, sedan dagligen under ytterligare 9 dagar 10 ml per 300 liter. 48 timmar efter första doseringen kan du gradvis börja släppa i fisken. I saltvattensakvarier använd dubbla dosen. Om man vill kan man utan problem använda högre än rekommenderad dos.

Perfekt! Tackar! :D

Annons