Nån som vet ?

#1 - 27 januari 2004 17:18
Fyllde mitt akvarium igår och idag märkte jag att akvariet inte låg vågrätt. Kollade upp det och märkte att golvet inte va vågrätt. Tror ni att avkariet kan ha tagit skada av det dygnet då det inte stod vågrätt ? Har tömt det nu iallafall och ska fixa till så att det blir bra.
#2 - 27 januari 2004 17:20
e nog ingen fara
#3 - 27 januari 2004 17:21
Jag tror absolut inte att det har tagit någon skada men det var bra att du tömde det så det inte blir några problem sen!

Lycka till med ditt kar!
#4 - 27 januari 2004 21:54
nu har jag fixat problemet. La en bit under bänken så att det blev bättre. Fast det kanske är 1 kanske 2 mm lite ändå . Är det nån fara eller måste den stå exakt vågrätt för det är ganska svårt att fixa.
#5 - 27 januari 2004 22:03
Inte en suck i hel***e att det skulle skita sig av den anledningen.
Se bara till att det inte vrider sig, alltså att det liksom lutar framåt på vänster sida och bakåt på höger sida.
#6 - 28 januari 2004 09:57
Så man måste inte ha akvareit precis vågrätt? För jag har gjorts så gott jag kan för att få det vågrätt. Den är inte precis vågrätt men nästan. vill ju inte att det ska sprica :(
#7 - 28 januari 2004 11:30
Du skall vara lite återhållsam med att dra min komentar till det yttersta [:-38], 0 mm hitan eller ditan är det bästa, men det finns väl toleranser...?
Det viktigaste är ju att det inte blir pucklar eller vridningar under akvariet.
Inte för att det hör till denna fråga, men snabba temperaturväxlingar är också olämpliga. Har man tagit in ett akvarium från ett kallt utrymme skall man låta det få rumstemperatur innan man fyller det med vatten.

Annons